امنیت ویلای هوشمند

امروزه مسئله امنیت ویلای هوشمند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان ویلاها می‌باشد. یکی از دلایل نگرانی صاحبان ویلاها، خارج از شهر بودن ویلاها است که باعث می‌شود سارقین به‌راحتی بتوانند از داخل ویلاها سرقت کنند و دلیل خارج از شهر بودن موقعیت مکانی ویلاها این است که با توجه به آلودگی شهرها و زندگی آپارتمانی، بسیاری از افراد دوست دارند در یکی از نقاط خوش آب‌وهوای کشور ویلایی داشته باشند تا به دور از دغدغه‌های زندگی شهری کمی استراحت کنند.

اما با توجه به طولانی بودن مسافت ویلاها از محل سکونت افراد، همواره امنیت این مکان‌ها یک معضل بزرگ است. استخدام نگهبان، باغبان و سرایدار روش‌های سنتی برای حفظ امنیت ویلا می‌باشد. اما در بسیاری از موارد نیروی انسانی نمی‌تواند به‌طور کامل آسودگی خاطر صاحب ویلا را فراهم کند.

اما امروزه با هوشمند سازی خانه‌ها، ویلاها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. این مکان‌های گران‌قیمت، زیبا و بزرگ با توجه به امکانات و کاربردهای متعددشان، نیاز بیشتری به هوشمند سازی دارند. ما در این مبحث تصمیم داریم تا کمی بیشتر در مورد امنیت ویلای هوشمند صحبت کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این باره علاقه‌مندید لطفا ما را تا انتهای مقاله همراهی‌کنید.

مزایای فوق‌العاده ویلا های هوشمند

تصویر یک ویلای هوشمند

قطعاَ مزیت کلی در هوشمند سازی ویلا، کنترل آن از راه دور می‌باشد. درواقع سیستم هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور ویلا را کنترل کنید. کارکرد این سیستم به یک کنترلر وابسته است. این کنترلر از ترکیب چند سخت‌افزار و یک نرم‌افزار قدرتمند حاصل می‌شود.

اگر بخواهیم کنترل ویلا را بررسی کنیم. این کنترل شامل سه بخش می‌شود. یکی بخش امنیت ویلا، دیگری حفظ و نگهداری آن و مسئله سوم آسایش و رفاه افراد در ویلا می‌باشد. یعنی اینکه شما با استفاده از این سیستم می‌توانید علاوه برامنیت ویلا بر حفظ و نگهداری آن نیز مدیریت کنید. همچنین آسایش و رفاه افراد نیز با این کنترلر تأمین خواهد شد.

 حفظ امنیت ویلای هوشمند از راه دور

بهتر است بدانید که امنیت ویلا تنها به داشتن قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود. خطرهایی که ویلای شما را در زمان عدم حضورتان تهدید می‌کنند را باید به خوبی رصد کنید. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

ترکیدگی لوله‌ها و نشت آب

ترکیدن لوله در زمانی که کسی در ویلا حضور ندارد، بسیار دردسرساز است. بسیاری از افراد قبل از ترک ویلا برای جلوگیری از این مشکلات، آب موجود در لوله‌ها را تخلیه می‌کنند و افراد دیگری سیستم گرمایشی خانه را روشن می‌گذارند تا در فصل سرما از یخ زدگی و ترکیدن لوله جلوگیری کرده باشند. اما این کارها علاوه بر پرهزینه بودن، با صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تضاد می‌باشد. بسیاری از افراد نیز با استخدام افراد سعی دارند تا در نبودشان، از ویلا به خوبی نگهداری شود. اما این روش‌ها با توجه به تکنولوژی روز دنیا، قدیمی به نظر می‌رسد.

اما اگر ویلا به سیستم هوشمند متصل باشد، تمامی این روش‌ها مردود است. شما به‌راحتی می‌توانید از راه دور دمای خانه را کنترل کنید. و دمای آب را به شکلی تنظیم کنید که آب در لوله‌ها یخ نزند و منجر به ترکیدن لوله نشود.

نشتی گاز یا آتش‌سوزی

یکی دیگر از خطراتی است که باید از وقوع آنها جلوگیری کرد. سنسورهای سیستم هوشمند هر گونه خطری را نشان می‌دهند و شما به‌راحتی می‌توانید محل نشتی را پیدا کنید. با پیدا کردن محل نشتی، راه‌های جلوگیری از انتشار گاز، تهویه هوا و … نیز کار سختی نخواهد بود.

مشکلات مربوط به برق نیز یکی از مواردی است که ممکن است برای ویلاها خطر آفرین باشد. اما شما به‌عنوان صاحب ویلا می‌توانید از راه دور چراغ‌ها، یخچال، سماور و یا هر چیز دیگری را خاموش کنید. برق آن قسمت را قطع کنید و از وقوع یک حادثه جلوگیری نمایید.

پس در صورتی که چراغ یا وسیله الکتریکی روشن مانده و شما ویلا را ترک کرده باشید، از راه دور نیز می‌توانید جلو خطر و یا مصرف انرژی را بگیرید.

و …

توجه داشته باشید که با استفاده از سیستم هوشمند، مانیتورینگ لحظه‌ای از تمام قسمت‌های ویلا بر روی تلفن همراه خواهید داشت. این مانیتورینگ توسط دوربین‌های مداربسته اتفاق می‌افتد و به شما کمک خواهد کرد تا از راه دور اتفاقات ویلای خود را رصد کنید. 

بیشتر بخوانید: دستگیره‌های هوشمند

نگهداری و زیباسازی ویلا از راه دور

معمولاَ تمامی افراد، طولانی مدت در ویلای خود حضور ندارند. از طرفی این ویلاها در جاهای خوش آب‌وهوا ساخته می‌شوند و سرسبزی و زیبایی آن‌ها بسیار مهم است. با هوشمند سازی ویلاها مسئله آبیاری درختان و گل و گیاه به صورت خودکار طبق زمان‌بندی خاصی صورت می‌پذیرد. بنابراین صاحب ویلا می‌تواند با خیال آسوده از فاصله دور درختان و گیاهان ویلایشان را آبیاری کند.

آسایش و رفاه افراد

مهم‌ترین دلیل خرید ویلا، گذراندن لحظاتی آرام و مفرح است. بنابراین هوشمند سازی ویلا می‌تواند لذت این لحظات ناب و مهیج را چند برابر کند. علاوه بر این شما می‌توانید قبل از ورود به ویلا، آنجا را برای ورودتان آماده کنید.

بسیاری از افراد در موقع ورود به ویلایشان در فصل سرما یا گرما، از دمای خانه ناراحت می‌شوند. در این مواقع ساعت‌ها باید منتظر بمانند تا دمای خانه را به ایده‌آل خود برسانند. اما اگر می‌خواهید ورود دلچسبی به ویلا داشته باشید، بهتر است به هوشمند سازی ویلای خود فکر کنید.

اگر ویلا از سیستم هوشمند بهره‌مند است، قبل از ورود با کنترل از راه دور می‌توانید دما را به ایده‌آل خود برسانید. بنابراین خستگی یک سفر طولانی خیلی زودتر از تن شما بیرون خواهد رفت.

 همچنین استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند، سایبان، پرده، پارکینگ، استخر و … در ویلاهای هوشمند، رفاه و آسایش افراد را چندین برابر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند

زیباسازی و هیجان در محیط داخلی و خارجی ویلا نیز یکی از مواردی است که باعث شادابی و لذت افراد می‌شود. بنابراین ایجاد نورپردازی‌ها در آب‌نماها و یا داخل ساختمان را نباید نادیده گرفت.

با توجه به اینکه آرزوی افراد زیادی داشتن یک ویلای راحت و مجهز است، بنابراین با هوشمند سازی ویلاهای خود، یک اقامت‌گاه رویایی و مدرن را تجربه کنید. ما در شرکت خانه هوشمند ساید، در کنار شما هستیم تا بهترین مشاوره‌ها و خدمات را به شما ارائه دهیم. در صورت داشتن هر سوال یا نظری، آن را در زیر همین مطلب برای ما بنویسید تا راهکارهای مفیدی را در جهت هوشمند سازی ویلای‌تان به شما ارائه دهیم.


امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.