کنترل ترکیدگی لوله توسط اپلیکیشن

ترکیدگی لوله در خانه‎‌های هوشمند امر غیرممکنی نیست. اما پیشگیری از این اتفاق و یا کاهش صدمات آن بسیار آسان است.

در خانه‌های معمولی شاید پیدا کردن محل نشتی آب به‌سختی صورت پذیرد؛ زیرا بسیاری از لوله‌ها در داکت‌ و یا محلی دور از چشم افراد قرار دارند. همچنین در صورت عدم حضور صاحب‌خانه، این نشتی صدمات جبران‌ناپذیری به ساختمان، وسایل خانه و حتی ساختمان‌های مجاور خواهد زد. اما اگر خانه به سیستم هوشمند متصل باشد، صاحب‌خانه از راه دور امکان رصد کردن خانه را خواهد داشت. بدین ترتیب با استفاده از تکنولوژی مانع از گسترش نشتی آب خواهد شد.

بنابراین با توجه به اهمیت جلوگیری از هدر رفتن آب، کم کردن هزینه‌ها و جلوگیری از خرابی‌ها، تصمیم داریم تا در این مقاله ترکیدگی لوله در خانه هوشمند را بررسی کنیم. چنانچه مشتاق هستید در این مورد بیشتر بدانید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

بیشتر بخوانید؛ سیستم خانه هوشمند[A1] 

ترکیدگی لوله در خانه هوشمند، فوراَ صاحب‌خانه را خبر می‌کند!

هشدار ترکیدن لوله توسط اپلیکیشن

گاهی افراد با دیدن قبض آب احساس می‌کنند که مشکلی در سیستم لوله‌کشی منزلشان وجود دارد. گرچه در موارد وخیم‌تر، ترکیدگی لوله آب باعث برآمدگی در دیوارهای خانه یا سقف طبقه زیرین می‌شود. بنابراین صاحب‌خانه زمانی متوجه نشتی می‌شود که ساختمان صدمات زیادی را متحمل شده است.

اما در خانه‌های هوشمند و نصب سنسور نشتی آب، صاحب‌خانه در هرجایی که باشد، متوجه ترکیدگی لوله خواهد شد. بدین ترتیب فرصت این را پیدا می‌کند که خیلی سریع‌تر دست‌به‌کار شود. او می‌تواند با قطع انشعاب آب از گسترش نشتی جلوگیری کند.

نحوه عملکرد سنسورهای هوشمند نشت آب چگونه است؟

سیستم چک‌‌کننده

در صورت وقوع نشتی آب یا ترکیدگی لوله، سنسور بر اساس قوانین آکوستیک یا قوانین اصوات، نشتی را تشخیص می‌دهد. سنسورهای نشتی آب به سیستم هوشمند خانه متصل هستند، بنابراین با استفاده از سیستم هوشمند ، پیامی را به گوشی همراه صاحب‌خانه ارسال می‌کنند. صاحب‌خانه با دریافت این پیام و به کمک نرم‌افزار، انشعاب آب را قطع می‌کند. البته خود سیستم نیز قادر به قطع انشعاب آب میباشد. 

از طرفی این سنسورها دارای زنگ هشدار می‌باشند. درصورتی‌که افراد در خانه حضورداشته باشند و نشتی آب اتفاق بیفتد، صدای زنگ هشدار را خواهند شنید.

در مواردی نیز طبق برنامه‌نویسی انجام‌گرفته در سیستم خانه هوشمند، سنسورها توانایی این را دارند که به‌صورت خودکار انشعاب اصلی آب را ببندند. بدین ترتیب از بروز فاجعه جلوگیری می‌کنند و میزان خسارات را به صفر می‌رسانند.

پیشگیری از ترکیدن لوله در خانه‌های هوشمند چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که در بحث ویلای هوشمند، به این مسئله اشاره شد، بسیاری از افراد در زمان ترک منزل برای مدت‌زمان طولانی، آب داخل لوله‌ها را تخلیه می‌کنند. زیرا یخ زدگی آب راکد یکی از عوامل مهم در ترکیدگی لوله و نشتی آب می‌باشد.

گرم نگاه‌داشتن آب داخل لوله‌ها نیز علاوه بر مصرف بی‌رویه انرژی، بسیار پرهزینه است. بنابراین راحت‌ترین کار برای پیشگیری از ترکیدن لوله در فصل سرما، استفاده از سیستم هوشمند می‌باشد.

سیستم هوشمند باعث می‌شود که صاحب‌خانه از راه دور، کنترل دمای آب را در دست داشته باشد. بدین ترتیب با کمترین میزان اتلاف انرژی، آب داخل لوله‌ها گرم می‌شود. گرم شدن آب لوله‌ها مانع از یخ‌زدگی و ترکیدن لوله خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ ویلای هوشمند[A2] 

با توجه به مزایای فوق‌العاده سنسورهای هوشمند در زمان نشتی آب، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم. همچنین ما در شرکت ساید آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما هستیم.

در صورتی داشتن هر سوال یا نظری، می‌توانید با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در زیر همین مطلب برای ما بنویسید. ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *