باز کردن درب هوشمند بدون کلید

یکی از دلایلی که باعث ساخت درب توسط انسان‌ها شد، می‌توان به جلوگیری از ورود هوای گرم وسرد، یا در امان ماندن از حیوانات اشاره کرد. امروزه نیز انسان‌ها دوست دارند که در فضایی زندگی کنند که ازلحاظ امنیت مشکلی نداشته باشد. به همین دلیل نصب درب یکی از مهم‌ترین راه کارهاست.

درواقع امنیت درب‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت خانه و محل کار خود را با بستن درب ترک کنیم. این‌یک دغدغه جدی برای ما شده است که بعد از بستن درب احساس شک در ما ایجاد می‌شود که آیا خوب بستیم یا نکنه باز گذاشتیم به همین علت با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند سازی در انواع دستگاه‌ها متخصصین توانسته‌اند در مورد این وسیله هم‌تغییر و تحولاتی به وجود آورند. مثل هوشمند سازی چشمی در، قفل و دستگیره

برای این‌که با ویژگی‌های این تجهیزات آشنا شوید با ما همراه باشید:

چشمی درب هوشمند

دیدن چهره افراد از چشمی قبل از باز کردن درب

با بروز بعضی از مشکلات، کسانی که در داخل خانه یا محل کارشان هستند، می‌خواهند قبل از باز کردن درب چهره آن فرد را از داخل واحد ببینند تا درب را باز کنند. به همین علت امروزه برای درب‌ها یک‌چشمی قرارداده‌اند. بنابراین با دیدن چهره افراد قبل از باز کردن درب، امین خاطر بیشتری برای افراد داخل خانه حاصل می‌شود.

اگر بخواهیم چشمی درب بعضی از ویژگی‌های دیگر مثل ثبت چهره افراد یا ورود و خروج به داخل را ثبت کند به هوشمند سازی نیاز داریم. تا بتوانیم از راه دور آن را کنترل کنیم. و با ثبت کردن تمام اطلاعاتی که در مورد درب است، بتوانیم امنیت را به خانه‌هایمان بیاوریم.

قفل درب هوشمند

همان‌طور که از نامش پیداست قفل درب هوشمندی که بر روی درب نصب می‌شود یک وسیله الکترونیکی است که به شما امکان دسترسی به درب منزلتان بدون کلید را می‌دهد. این دسترسی از طریق صفحه‌کلید عددی و یا تلفن همراهی که برنامه هوشمند در آن نصب‌کرده‌اید، ایجاد می‌شود. یعنی می‌توانید از راه دور قفل  در را باز و بسته کنید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قفل هوشمند این است که می‌تواند تمام اتفاقاتی که برای درب منزلتان می‌افتد را به تلفن همراهتان انتقال دهد. همچنین دیگر نیازی نیست تا کلیدهای زیادی را به همراه داشته باشید و نگرانی جاماندن کلید یا گم شدن آن وجود ندارد. 

برای اینکه بتوانید اطلاعات زیادی در مورد قفل هوشمند کسب کنید تا هنگام خرید به مشکل برنخورید، به مقاله‌ای که در این سایت مفصلاً در مورد قفل هوشمند نوشته‌شده است رجوع کنید.

دستگیره درب هوشمند

امکان دسترسی به درب هوشمند بدون نیاز به کلید با قفل هوشمند

همان‌طور که در بالا به آن مطلب اشاره کردیم، امنیت یک‌خانه با درب آن ارتباط مستقیم دارد. عامل مهمی که این امنیت را صدچندان می‌کند، دستگیره است. این دستگیره‌های هوشمند، به‌طور عمده با اثرانگشت یا واردکردن رمز عبور عددی، قابل باز شدن هستند. همچنین دستگیره‌ها، علاوه بر قفل و باز کردن در، می‌تواند کارهای مرتبط با آیفون ورودی خانه را هم انجام دهد. به این صورت زمانی که مهمانی به ورودی ساختمان رسید، با لمس کردن دکمه‌ای، حضورش را در ورودی ساختمان به اطلاع افراد داخل ساختمان  می‌رساند، تا برای باز کردن یا نکردن درب تصمیم بگیرند.

همچنین می‌توانید به دستگیره‌های هوشمند سناریوی خاصی را تعریف کنید و در جریان خروج کودکان یا سالمندان ویا افراد بیمار، قرار بگیرید. بدین ترتیب امنیت افراد داخل خانه حفظ خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ دستگیره هوشمند

سخن آخر

با توجه به توضیحات مختصری که در مورد اجزای درب هوشمند داده شد به این نتیجه می‌رسیم که یک درب هوشمند برای تمامی خانه‌ها، ویلاها و دفاتر کاری مفید و لازم است؛ زیرا تمامی افراد به امنیت خانه و محل کار خود اهمیت می‌دهند.

بنابراین می‌توان با انتخاب درب هوشمند از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری کرد. همچنین امنیت افراد با شرایط خاص بیشتر حفظ خواهد شد. پس شما اگر می‌خواهید امنیت خانه خود را تضمین کنید، از درب خانه خود شروع کنید. اگر بامطالعه این مقاله باز سؤالی داشتید تیم حرفه‌ای شرکت ما همه‌روزه پاسخگوی شما است تا بهترین ایده هارا برایتان بگوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *