دوربین های مداربسته هوشمند

دوربین های مداربسته هوشمند یا Closed Circuit Television یک سیستم تلویزیونی امنیتی، نظارتی به‌حساب می‌آیند. دوربین های مداربسته هوشمند در مکان‌های تجاری و عمومی و حتی منزل مورداستفاده قرار می‌گیرد و کار جمع‌آوری اطلاعات را انجام می‌دهد و دوربین های مداربسته هوشمند بی‌سیم نیز به دستگاه جمع‌آوری اطلاعات متصل می‌شوند و این اطلاعات در یک هارد ذخیره می‌شود و در مواقع مورد نیاز از روی هارد خوانده می‌شود و درصفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود. در ادامه به بررسی امکانات دوربین های مداربسته هوشمند می‌پردازیم.

دوربین مداربسته هوشمند سونی SONY:

یکی از برندهای مطرح در زمینه دوربین‌های امنیتی مانند داهوا و هایک ویژن، دوربین مداربسته سونی ‌می‌باشد. شرکت سونی علاوه‌بر تولید دوربین مداربسته در زمینه ساخت دستگاه دی‌وی‌آر و ان‌وی‌آر و بردهای دوربین مداربسته به صورت تخصصی کار می‌کند. قیمت دوربین مداربسته سونی بالا می‌باشد و بعضی از شرکت‌ها از ورود و فروش این دوربین‌ها به کشور ایران صرف‌نظر کرده‌اند و ترجیح می‌دهند از سایر برندها استفاده کنند.

ویژگی‌های دوربین مداربسته هوشمند SONY:

-کیفیت بالا

-دارای رزولیشن‌های مختلف

-بدنه مناسب و قوی

-اشکال مختلف دوربین

امکانات دوربین مداربستهSONY:

-به‌طور آسان نصب می‌شود.

-کیفیت ضبط، بالا می‌باشد.

– نسبت به دوربین‌های مداربسته تحت شبکه پیچیدگی کمتری دارد.

-قابلیت صدای دوطرفه در دوربین سری E

در ادامه بخوانید: معرفی یک فناوری شگفت انگیز برای پیش گیری از سرقت در خانه های هوشمند

دوربین مداربسته هوشمند DAHUA :

دومین تولیدکننده بزرگ دوربین ‌های مداربسته هوشمند در جهان می‌باشد و همچنین داهوا در سال ۲۰۱۶ از بین ۵۰ برند برتر دوربین مداربسته به عنوان چهارمین برند محبوب دنیا شناخته شد. در این شرکت بیش از ۶هزارنفر به عنوان مهندس و کارشناس R&D وجود دارد که بر روی تکنولوژی‌های لنز، سنسور، کدینگ‌های ویدیویی، انتقال تصویر، پروسسورهای درونی و گرافیکی و همچنین آنالیزهای ویدیویی و نرم‌افزارهای مرتبط با دوربین و شبکه کار می‌کنند.

دوربین مداربسته هوشمند DAHUA

امکانات دوربین مداربستهDAHUA:

-کیفیت تصویر بالا می‌باشد.

-از کابل‌های ارتباطی استفاده بهینه می‌کند.

-فناوریIVS: الگوریتمی برای آنالیز محیط می‌باشد، این الگوریتم جهت تشخیص سریع و دقیق نفوذ اشیا گمشده و… استفاده می‌شود. دوربین مداربسته دارای فناوری IVS علاوه‌بر آنالیز محیط، تصویر چهره را به طور سریع ضبط می‌کند و تصویر ضبط شده را به یک سرور ارسال می‌کند. این دوربین مداربسته هرگونه تغییر و خرابکاری را در محیط احساس کند، پیام هشدار را ارسال می‌کند.

-Business Analytics: شمارشگر افراد و تشخیص حرارت و… علاوه‌بر افزایش امنیت، به هوشمندشدن کسب‌وکار نیز کمک می‌کنند. این آنالیز به‌طور روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالانه عبورومرور افراد را بررسی و ذخیره کرده و گزارش‌های مفیدی ارائه می‌دهد.

-Auto Tracking: هنگامی‌که این قابلیت فعال شود، دوربین مداربسته امکان زوم و دنبال کردن هدف تعریف شده در یک تصویرثابت یا پارانوا را پیدا می‌کند.

-تکنولوژی4K: رزولیشن تصویر ۴برابر نسبت به دوربین‌های مداربستهP۱۰۸۰، کیفیت بالا وارائه تصویر با جزییات بیشتر از مزایای کیفیت تصویر K۴ می‌باشد و رزولیشن K۴، تصاویر واضح و شفاف را از محیط ضبط می‌کند. شرکت داهوا، در برخی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP و HDCVI، تکنولوژی K۴  را ارائه کرده است.

-Starlight Technology: بااستفاده از این تکنولوژی قابلیت ضبط تصویر در محیط‌های کم‌نور وجود دارد. دوربین‌مداربسته از این تکنولوژی برای متعادل کردن نورمحیط استفاده می‌کند و در محیط‌های تاریک تصویری باکیفیت ارائه می‌دهد.

-تکنولوژی ۲۶۵+H. هوشمند: این تکنولوژی نسخه بهینه‌سازی شده از ۲۶۵H. می‌باشد و به صرفه‌جویی در پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی کمک می‌کند. ۲۶۵+smart H. بدون کاهش کیفیت تصویر، به کاهش حجم اطلاعات کمک می‌کند. این تکنولوژی در دوربین مداربسته پاناسونیک بیشتر قابل اعتماد است.

دوربین مداربسته هوشمند هایک‌ویژن Hikvision :

دوربین مداربسته هوشمند هایک‌ویژن Hikvision

از تولیدکنندگان و برندهای دوربین مداربسته در زمینه سیستم‌های امنیتی، هایک‌ویژن می‌باشد که در سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. دوربین‌های مداربسته ‌آنالوگ و دوربین مداربسته تحت‌شبکه، دستگاه‌های ضبط تصاویر آنالوگ، ذخیره سازمان‌های تحت‌شبکه و… از محصولات هایک‌ویژن می‌باشد. محصولات هایک‌ویژن در بیش از ۱۰۰ کشور جهان بفروش رسیده است و در بیشتر نقاط جهان ازجمله ایران دارای نمایندگی مستقیم فروش می‌باشد.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته هوشمند هایک‌ویژن:

-تصویر باکیفیت بالاP۱۰۸۰/HD

-قابلیت نمایش تصویر در تاریکی مطلق و دید در شب وجود دارد.(همه مدل‌های دوربین‌ مداربسته هایک‌ویژن متناسب با مدل‌ آن دارای دید در شب از ۲۰متر تا ۱۰۰متر را دارا می‌باشد.)

-استفاده‌آسان

-قابلیت نصب ساده

-زاویه دیدباز

-دارای استانداردهای ۶۷IP و ۶۶IP

-تصاویر ضبط شده روی موبایل مشاهده می‌شود.

-امکان انتقال تصویر وجود دارد.

-دوربین‌های Onvif، ANALOG، AHD، TVI را ساپورت می‌کند.

-انواع دوربین‌های مداربسته از نظر شکل ظاهر(دام، بالت، اسپیدام و…) تولید می‌کنند.

-نازل‌ترین قیمت دوربین هایک‌ویژن نسبت به بقیه رقبا

-در خرید دوربین مداربسته هایک‌ویژن فراوانی وجود دارد.

-پکیج دوربین مداربسته هایک‌ویژن به صورت بی‌سیم تولید می‌کند.

در ادامه بخوانید: تامین امنیت ویلاهای هوشمند به وسیله فناوری کنترل از راه دور

دوربین های مداربسته هوشمند Uniview :

دوربین های مداربسته هوشمند Uniview

یکی از شرکت‌های معتبر تولیدکننده دوربین مداربسته تحت شبکه(IP)، شرکت دوربین مداربسته یونی‌ویو می‌باشد و فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ در کشورچین آغاز کرده است. در زمینه تجهیزات حفاظتی پیشرفت سریعی کرده است که درسال ۲۰۱۴ به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ دوربین مداربسته در سراسر چین شناخته شد. درسال ۲۰۱۳ حجم فروش خودرا ۸۳٪ نسبت به سال قبل افزایش داد و به حجم فروش ۱.۵۸ میلیارد دلاری در این سال رسید.

ویژگی‌های دوربین مداربسته Uniview :

– امکان جستجوی هوشمند

– از تکنولوژیPOE(Power Over Ethertnet) پشتیبانی می‌کند.

– از تکنولوژی فشرده‌سازی U-Code پشتیبانی می‌کند.

– تکنولوژی Plug&Play  را دارا می باشد.

امیدواریم این مقاله به شما در شناخت مدل های دوربین های مداربسته هوشمند کمک‌کننده بوده‌باشد. برای مشاوره و تجهیز خانه یا ویلای خود به دوربین های مداربسته هوشمند می‌توانید به صفحه ارتباط با ما مراجعه‌کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *