سنسور های امنیتی در خانه هوشمند

همواره انتظار بشر از خانه، سرپناه امنی بوده است تا او را از انواع خطرات جانی و مالی محفوظ بدارد. گرچه در خانه هم، همواره نگرانی وجود دارد که مبادا کسی یا چیزی امنیت خانه را به خطر بیاندازد.

امروزه با روی کار آمدن سنسورهای امنیتی در خانه هوشمند، ساکنان این خانه‌ها هیچ‌گاه استرس و نگرانی شرایط ناامن را در خانه نخواهند داشت. این سنسورها تمامی عواملی را که ممکن است برای امنیت افراد خطرناک باشد، به او اعلام می‌کنند. در مواردی هم با اعلام‌خطر سنسور، سیستم به‌صورت خودکار اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا خانه همواره امن و آرام بماند.

برای آشنایی بیشتر با انواع سنسورهای امنیتی در خانه هوشمند و کارکرد آنها، توصیه می‌کنیم این مقاله را تا به انتها بخوانید.

انواع سنسورهای امنیتی در خانه هوشمند

سنسورهای امنیتی انواع مختلفی دارند. با توجه به اینکه غیر از سارقین، اتفاقات دیگری مانند نشت گاز، ترکیدگی لوله آب، زلزله و… نیز ممکن است خطرساز باشند، سنسورهای متعددی در خانه‌های هوشمند به کار رفته‌اند. ازجمله

سنسورهای حرکتی

سنسورهای حرکتی یکی از مهم‌ترین سنسورها برای محافظت از خانه هوشمند در مقابل ورود افراد غیرمجاز هستند. این سنسورها معمولا در ورودی خانه به سیستم روشنایی متصل می‌شوند. زمانی که سنسور حرکت مشکوکی متوجه شود، چراغ و زنگ آلارم فعال می‌شود.

همچنین با اعلام‌خطر سنسور، پیامی به گوشی همراه صاحب‌خانه ارسال می‌شود. اگر صاحب‌خانه در خانه حضور نداشته باشد، می‌تواند از راه دور به کمک دوربین‌های امنیتی، تمام نقاط خانه را ببیند. به پلیس زنگ بزند و یا با پخش صدای خودش به فرد یا افراد غیرمجاز هشدار دهد.

بیشتر بخوانید؛ سیستم دوربین‌های امنیتی در خانه هوشمند

البته سنسور حرکتی در داخل خانه نیز نقش بسیار مهمی دارد. اتصال سنسور حرکتی به سیستم روشنایی، به افراد کمک می‌کند تا در تاریکی شب به راحتی از تخت خود بلند شوند و در خانه حرکت کنند.

این افراد دغدغه یافتن کلید و چراغ را نخواهند داشت؛ زیرا چراغ‌هایی در مسیر حرکت این افراد روشن خواهد شد تا آنها به راحتی مسیر خود را پیدا کنند.

سنسور هوشمند آب

یکی از بزرگ‌ترین دردسرها در هر خانه‌ای ترکیدگی لوله و نشتی آب است. نشتی آب ممکن است، امنیت و سلامت خانه را به خطر بیندازد. مخصوصا در ویلاها که معمولاَ روزهای زیادی از سال خالی از سکنه هستند. اگر ترکیدگی لوله یا نشتی آب ویلاها اتفاق بیفتد، فاجعه بار خواهد بود.

بنابراین وجود سنسور هوشمند آب به کمک افراد آمده است. با نصب این سنسور در خانه‌های هوشمند، نشتی آب فورا به گوشی همراه صاحب‌خانه اعلام می‌شود. همچنین سیستم قادر است انشعاب اصلی آب را قطع نماید تا زمانی که صاحب‌خانه برای تعمیر اقدام کند.

همچنین این سنسورها دمای آب را نیز بررسی می‌کنند. آنها می‌توانند مانع یخ‌زدگی آب در لوله و همچنین ترکیدگی آن شوند.

بیشتر بخوانید؛ ترکیدگی لوله در خانه هوشمند

سنسور هوشمند دود و گاز CO2

آتش‌سوزی یکی از خطراتی است که خسارات مالی و جانی زیادی به بار خواهد آورد. اما سنسور هوشمند دود و گاز CO2  به‌سرعت اعلام‌خطر می‌کند و با بستن انشعاب گاز مانع از انتشار آن خواهد شد. همچنین با اعلام وضعیت به کنترلر، سیستم هوشمند تهویه شروع به‌کار خواهد کرد.

این سنسورها به شکلی طراحی می‌شوند که نسبت به دود و دمای حاصل از پخت‌وپز واکنشی نشان ندهند.

سنسور هوشمند در و پنجره

در مواقعی افراد غیرمجاز از پنجره وارد خانه می‌شوند. بنابراین سنسورهای در و پنجره به‌راحتی با پخش آلارم ورود افراد از پنجره را اعلام خواهند کرد. البته برای این سنسورها می‌توان یک سناریو تنظیم کرد. یعنی برای ورود حیوانات خانگی آلارم نداشته باشد و…

مالتی سنسورها

مالتی سنسورها، سنسورهای ترکیبی هستند که با چراغ ال ای دی که دارند، می‌توانند خطر را اعلام کنند. این سنسورها، همانند سنسورهای دما، حرکتی، نور، ارتعاشی و شتاب سنج عمل می‌نمایند. همچنین در موقع زلزله نیز خطر را اعلام خواهند کرد.

با توجه به اینکه سیستم خانه هوشمند بر مبنای امنیت و آسایش افراد طراحی شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای استفاده از این سیستم قدرتمند، اقدام نمایید. ما در شرکت خانه هوشمند ساید تمام توان خود را به کار بسته‌ایم تا بهترین مشاره و خدمات را به شما ارائه دهیم. با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *