شارژر هیبریدی برند اشنایدر

امروزه اتومبیل‌هایی روانه بازار می‌شوند که به‌وسیله شارژ هیبریدی، سوخت خود را دریافت می‌کنند. این اتومبیل‌ها هیبریدی هستند و در جهت حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا به بازار عرضه‌شده‌اند.

گرچه هنوز تعداد این اتومبیل‌ها نسبت به اتومبیل‌های بنزینی کم است؛ اما طرفداران زیادی دارند؛ زیرا علاوه بر امکانات فوق‌العاده این خودروها که باعث آسایش و راحتی سرنشینان می‌شوند، کمک شایانی به سلامت و پاکیزگی محیط‌زیست می‌کنند.

در ادامه این بحث تصمیم داریم تاکمی بیشتر در مورد اتومبیل‌های هیبریدی، شارژ آنها و هوشمند سازی فرایند شارژ صحبت کنیم، پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نحوه شارژ هیبریدی خودروها

شارژ هیبریدی خودرو برند لوکسون

با توجه به اینکه تعداد خودروهای هیبریدی در ایران کم است، ایستگاه‌های شارژ برای این خودروها وجود ندارد. بنابراین افرادی که از این خودروها استفاده می‌کنند، باید همواره شارژر همراه خود داشته باشند و یا اینکه اتومبیل خود را در خانه به‌طور کامل شارژ کنند.

شارژ این خودروها کار چندان سختی نیست. تنها یک شارژر اتومبیل نیاز دارید و میزان ولتاژ دریافتی خانه باید متناسب شارژ باشد. برای این کار بهتر است از یک برق‌کار بخواهید تا یک انشعاب برق با ولتاژ مناسب را در پارکینگ شما نصب کند.

اگر برق 120 ولت در پارکینگ خانه شما نصب‌شده باشد، خودرو شما به‌طور متوسط در 16 الی 20 ساعت به‌صورت کامل شارژ خواهد شد.

اگر با برق 240 ولت بخواهید اتومبیل خود را شارژ کنید، باید 8 ساعت منتظر شوید تا اتومبیل شما به‌صورت کامل شارژ شود. اما اگر با برق 480 ولت بخواهید اتومبیل خود را شارژ کنید، در عرض 30 دقیقه اتومبیل شما کاملا شارژ خواهد شد.

اما استفاده از این ولتاژها به قابلیت‌های خودرو بستگی دارد. یعنی باید به دفترچه خودرو خود مراجعه کنید تا متوجه ظرفیت خودرو شوید. به‌طورکلی برق 120 ولت مناسب‌ترین شارژر برای اتومبیل هیبریدی می‌باشد.

ایستگاه هوشمند برای شارژ هیبریدی خودروها

ایستگاه شارژ هیبریدی خودرو ها

در زندگی مدرن امروزی داشتن یک خانه هوشمند برای امنیت و راحتی خانواده‌ها بسیار مهم است. در کنار یک خانه هوشمند، داشتن یک خودرو هیبریدی این امنیت و راحتی را چندین برابر می‌کند. از طرفی اتصال شارژر خودروهای هیبریدی به سیستم هوشمند خانه، باعث شارژ بهتر و دقیق‌تر این خودروها می‌شود. بنابراین خانه و خودرو هماهنگی زیبا و مفیدی خواهند داشت.

بنابراین شما می‌توانید در پارکینگ خانه خود یک ایستگاه شارژ هیبریدی داشته باشید. این ایستگاه تکمیل‌کننده پارکینگ هوشمند شما خواهد بود و مزایای بسیاری خواهد داشت. از مزایای ایستگاه شارژ هیبریدی هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- گزارش‌گیری منظم از میزان مصرف انرژی

با استفاده از سیستم شارژ هوشمند می‌توانید میزان مصرف انرژی را در اپلیکیشن مربوط به آن مشاهده کنید. با این اطلاعات میزان استفاده از انرژی، هزینه‌ها و همچنین شدت وجود دی‌اکسید کربن در باک را مشاهده خواهید کرد.

2- کنترل از راه دور و تشخیص مشکلات بدون حضور افراد متخصص

در برخی از مواقع ممکن است مواردی پیش بیاید و نقاط شارژ دچار خطا شوند. اگر از سیستم شارژ هوشمند استفاده می‌کنید، این سیستم بدون نیاز به فرد متخصص ایرادات نقاط شارژ را اعلام خواهد کرد. همچنین می‌تواند بسیاری از مشکلات این نقاط را رفع نماید.

3- استفاده از نرم‌افزار به‌روز

نرم‌افزار ایستگاه شارژ هوشمند مرتباَ به‌روز رسانی می‌شود. بنابراین با استفاده از این نرم‌افزار به‌روز می‌توانید از جدیدترین قابلیت‌های ایستگاه شارژ هوشمند بهره‌مند شوید.

4- کنترل از راه دور نوسانات برق

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های هوشمند سازی، کنترل از راه دور لوازم و تجهیزات می‌باشد. با استفاده از ایستگاه شارژ هیبریدی هوشمند می‌توانید از راه دور موقعیت‌های مناسب برای شارژ خودرو را انتخاب کنید و سپس خودرو خود را شارژ نمایید.

در حالت کلی شارژ هیبریدی هوشمند علاوه بر شارژ بهینه به طول عمر باطری نیز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب سرعت شارژ، قابلیت استفاده از تمامی ظرفیت باتری و محافظت از خودرو در برابر نوسانات برق از مزایای این تکنولوژی می‌باشد.

بیشتر بخوانید؛ خانه هوشمند

طراحی سناریوهای مختلف برای شارژ خودروهای هیبریدی

با یک برنامه جذاب و دقیق می‌توانید بهترین سناریوها را برای شارژ خودرو خود داشته باشید. درواقع سیستم هوشمند خانه شما می‌تواند میزان شارژ خودرو را به گوشی همراهتان ارسال کند. یا پرشدن باک خودرو را به شما اطلاع دهد. سپس جریان برق را قطع نماید.

همچنین می‌توانید طبق عادت‌های روزمره خود، سناریوهای مختلفی داشته باشید، مثلا اگر قرار است بعد از شارژ کامل خودرو، پارکینگ را ترک کنید، درهای پارکینگ باز شوند. این سناریوها تنها چند نمونه از ساده‌ترین سناریوها بعد از شارژ خودرو شماست.برای اینکه با مقوله هوشمند سازی و همچنین شارژ هیبریدی خودرو با این تکنولوژی آشنا شوید، می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما همواره در کنار شما هستیم تا بهترین مشاوره‌ها را به شما ارائه دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *