دستیار های صوتی هوشمند

دستیار صوتی هوشمند برنامه‌ای است که می‌تواند دستورات صوتی کاربر را درک کند و بسیاری از کارها را برای او انجام دهد. این دستیار از ترکیب میکروفون، نرم‌افزار و تراشه‌های کامپیوتری ساخته شده است و در اکثر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها وجود دارد تا دستورات کاربر را شناسایی کرند و با صدایی که خود کاربر انتخاب کرده است، پاسخ دهد.

در چند سال اخیر بیشتر شرکت‌ها از دستیارهای صوتی برای سیستم‌های هوشمند استفاده می‌کنند و تقاضایی که از طرف کاربران به شرکت‌ها شده‌است، این شوق توسعه را برای تولیدکنندگان صدچندان کرده است. در ادامه به بررسی چند دستیار صوتی مطرح دنیا می‌پردازیم، لطفا ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

چند نمونه دستیار صوتی هوشمند

دستیار صوتی هوشمند الکسا

4 شرکت بزرگ دنیا در حال حاضر درزمینه دستیار صوتی فعالیت می‌کنند که عبارت‌اند از: گوگل، اپل، مایکروسافت و آمازون. شرکت آمازون دستیار صوتی خود را بانام الکسا (Alexa) معرفی کرده است. این دستیارهای صوتی برای اولین باربر روی اسپیکرهای اکو نصب و به بازار عرضه شد.

1.دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی آمازون

شرکت گوگل بر روی سیستم‌عامل اندروید، اولین نسل دستیار صوتی خود را با عنوان Google now عرضه کرد. نسل دوم دستیار صوتی گوگل بانام Google Assistant به بازار آمد. پس‌ازآن گوگل این تکنولوژی را بر روی ابزار google home ارائه داد.

2.دستیار صوتی اپل

دستیار صوتی برند Apple

شرکت اپل دستیار صوتی خود را تحت عنوان siri به بازار معرفی کرده است که بر روی سیستم‌عامل Mac و IOS عرضه‌شده‌اند. شرکت اپل نیز در اقدام بعدی خود دستیار صوتی خود را بر روی ابزار Apple Homepod روانه بازار کرد.

3.دستیار صوتی ماکروسافت

دستیار صوتی مایکروسافت

شرکت دیگری که دستیار صوتی خود را معرفی کرد، شرکت مایکروسافت بود که دستیار صوتی خودش را با عنوان Cortana روانه بازار کرد. این دستیار صوتی نیز بر روی سیستم‌عامل ویندوز 10 عرضه‌شده است.

4.دستیار صوتی الکسا

دستیار صوتی هوشمند الکسا

آما آمازون دستیار صوتی دیگری به نام الکسا را وارد بازار کرده است. استفاده کردن از الکسا به‌این‌ترتیب است که به‌سادگی می‌توانید سؤال بپرسید؛ یعنی کافی است از الکسا بخواهید اخبار را برایتان بخواند، موزیک پخش کند، خانه هوشمندتان را کنترل کند، جوک بگوید و سایر امکانات را در اختیارتان قرار دهد. مطمئن باشید الکسا به شما پاسخ می‌دهد. چه در خانه باشید یا درگشت و گذار، الکسا این امکان را به شما می‌دهد که دنیای اطرافتان را با صدای خود کنترل کنید. بنابراین لحظات زندگی را شادتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

الکسا همیشه در حال یادگیری است و به‌روزرسانی‌هایش به‌صورت خودکار انجام می‌شود. هر چه قدر بیشتر بتوانید از الکسا استفاده کنید به روش صحبت کردن شما، کلماتی که استفاده می‌کنید و سلیقه شخصی شما آشنا می‌شود. دستیار صوتی الکسا با آمازون اکو و سایر دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی آمازون الکسا قابل‌استفاده است.

در مورد دستیار صوتی هوشمند الکسا بیشتر بدانید

دستیار صوتی هوشمند

وقتی صحبت از دستگاه‌های مختلف هوشمند برای منازل می‌شود، هیچ‌کدام از دستیارهای صوتی نمی‌توانند با آمازون الکسا رقابت داشته باشند. چون الکسا می‌تواند انواع دستگاه‌ها ازجمله ترموستات‌، دوربین‌های امنیتی، روتر، پرینتر، ماکروویو، جاروبرقی و غیره حتی دربرند های مختلف را کنترل کند.

با دستیار صوتی الکسا راحت‌تر می‌توانید به دستگاه‌های هوشمند خانه خود دسترسی داشته باشید و به‌مراتب خانه‌ای هوشمندانه‌تر خواهید داشت. مثل دستیار گوگل، دستیار صوتی آمازون الکسا به بازی‌های مختلفی مجهز است که کودکان خود را می‌توانید با آن‌ها سرگرم کنید و یا شب‌ها برایشان قصه پخش‌کنید.

امروزه در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند، دستیار صوتی یک اصل مهم شناخته‌شده است. به خاطر این ویژگی، کاربران می‌توانند کنترل انواع ابزارها و دستگاه‌ها را از طریق صدای خود در دست بگیرند. این کار قبل از دستیارهای هوشمند، تنها از طریق نصب اپلیکیشن مربوطه دستگاه درگوشی و اجرای آن ممکن بود.

سخن آخر

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که شاید سایر دستیارهای صوتی از بعضی جنبه‌ها عملکرد بهتری نسبت به الکسا داشته باشند، اما درمجموع با بررسی تمامی جوانب، انتخاب ما برای بهترین دستیار صوتی، گزینه‌ای جز الکسا نخواهد بود. خوشحال می‌شویم که مطالب این مقاله به درد شما خورده باشد باز اگر هر نظری داشتید برای ما در زیر این مقاله کامنت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *