کنترل پرده هومشند با ریموت

همان‌طور که می‌دانید، پرده‌ها یکی از تزئینات خانه‌ها هستند. علاوه بر این برای داشتن یک حریم خصوصی امن و یا ایجاد سایه، از آنها استفاده می‌کنیم. اما امروزه در دنیای مدرن، پرده هوشمند جای پرده‌ معمولی را گرفته‌است. اینکه این پرده‌ها چه نقشی در خانه دارند و چه خدمتی به راحتی افراد می‌کنند، موضوع این بحث ما است. پس اگر می‌خواهید با یکی از لوازم ضروری و پرکاربرد زندگی مدرن آشنا شوید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

آشنایی کلی با کاربردهای پرده هوشمند

مدیریت خانه با اپلیکیشن هوشمند

پرده هوشمند مزایای باورنکردنی دارد. به طوری که به یکی از نیازهای هر خانه‌ مدرنی تبدیل شده است. این مزایا شامل موارد زیر می‌باشد.

بالا بردن امنیت خانه

امنیت یکی از مواردی است که در هر خانه اهمیت ویژه‌ای دارد. استفاده از پرده هوشمند برای افزایش امنیت در یک خانه بسیار کارساز و موثر خواهد بود؛ زیرا وقتی افراد در خانه حضور ندارند، این پرده‌ها به‌صورت تصادفی باز یا بسته می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود تا سارقین احساس کنند، کسی یا کسانی در خانه حضور دارند.

طراحی سناریوهای جذاب و  کارساز برای پرده‌های هوشمند

همان‌طور که گفتیم، با در نظر گرفتن میزان نور خورشید و مستقیم بودن اشعه‌ها، سناریوهای خاصی در مورد پرده‌ها قابل انجام است. به عنوان مثال، اگر نور خورشید کم باشد، پرده‌ها کنار می‌روند تا از آن میزان نور در داخل خانه نیز استفاده شود.

البته این تنها یک نمونه سناریو است و با توجه به خواسته شخص، سناریو می‌توانند بسیار جذاب‌تر و پیچیده‌تر باشند.

انجام سناریو‌های خاص با در نظر گرفتن شرایط خاص

علاوه بر ویژگی ذکرشده، می‌توان به اجرای سناریوهای خاصی توسط سیستم هوشمند خانه اشاره کرد. این پرده‌ها به سیستم هوشمند خانه متصل می‌شوند و تصمیمات هوشمندانه خود را به وسیله آن انجام می‌دهند. به عنوان مثال، فردی از افراد خانه، علاقه به نور خورشید به جای نور مصنوعی دارد. بنابراین، سناریویی برای او تعریف می‌شود و حین ورود او، توسط خود فرد سناریو فعال می‌شود. نور لامپ‌ها خاموش شده و پرده کنار می‌رود تا فرد مورد نظر، نهایت راحتی را در خانه داشته باشد.

یا شرایطی را در نظر بگیرید که افراد در داخل خانه، مشغول تماشای فیلم هستند. در چنین شرایطی، سناریو تماشای فیلم در خانه هوشمند فعال می‌شود. سیستم  پرده‌ها را به حالت بسته در می‌آورد. این کار باعث می‌شود تا افراد تصاویر نمایش داده‌شده در تلویزیون را بدون مزاحمت نور خورشید تماشا کنند.

و یا در مثالی دیگر، هنگام صبح، سناریوی دیگری برای بیدار شدن کامل افراد از خواب اجرا می‌شود. پرده‌ها به طور کامل باز می‌شوند و نور خورشید به داخل اتاق‌خواب وارد می‌شود. این کار باعث می‌شود تا فرآیند بیدارشدن از خواب توسط افراد سریع‌تر و کامل‌تر انجام شود.

قابلیت باز شدن پرده‌ها به هر سمتی

پرده‌های هوشمند، مانند پرده‌های معمولی، می‌توانند به هر سمتی باز شوند. با در نظر گرفتن سلیقه کاربران، این پرده‌ها به راست، به چپ و به سمت وسط قابل باز شدن هستند. بنابراین، با هر نوع سلیقه‌ای سازگار هستند.

تنوع زیاد

پرده‌های هوشمند، تنوع طرح و رنگ پرده را برای کاربران محدود نمی‌کنند و هر نوع پرده‌ای که در بازار وجود هست، توانایی هوشمند شدن را دارد. در واقع، نوع پارچه پرده، اهمیتی ندارد. این موتورهای متصل شده به ریل پرده هستند که باعث جابجایی آن توسط سیستم هوشمند خانه می‌شوند.

به خاطر سپردن مکان فعلی پرده و استفاده از آن در روزهای آتی

پرده‌های هوشمند استفاده‌شده در خانه‌های هوشمند، توانایی این را دارند که موقعیت فعلی خود را به خاطر بسپارند. به عبارت ساده‌تر، فرض کنید که در ساعت 6 عصر، فردی پرده‌ها را تا نصفه باز کرده است و این حالت توسط سیستم هوشمند پرده‌ها، قابل شناسایی است. روز بعد در همان ساعت، پرده‌ها به صورت نیمه باز در خواهند آمد.

استفاده از پرده‌ها حتی در شرایط قطعی برق

شاید یکی از دغدغه‌های افرادی که تصمیم به اجرای این پرده‌ها در خانه دارند، برق باشد. به عبارت دیگر، اغلب افراد بر این باورند که چون این پرده‌ها هوشمند و برقی هستند، بدون برق استفاده از آن‌ها غیرممکن است. برای آرامش خاطر کاربران، باید بگوییم که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

در شرایطی که برق در خانه موجود نیست، سیستم برق اضطراری خانه هوشمند، استفاده از پرده‌های هوشمند را ممکن می‌کند. شرایطی را در نظر بگیرید، که استفاده از سیستم برق اضطراری به هر دلیلی ممکن نباشد. در چنین حالتی هم، استفاده از پرده‌های برقی به شکل دستی ممکن و عملیات باز و بسته کردن پرده انجام پذیر خواهدبود.

راحتی نصب و استفاده از پرده‌های هوشمند

امکانات و ویژگی های پرده هوشمند

نصب تکنولوژی مورداستفاده در پرده‌های هوشمند بر روی پرده‌های معمولی خانه، فرآیندی ساده و بدون احتیاج به سیم‌کشی است. نصب فناوری مورد نیاز، بدون آسیب زدن به دیوار انجام می‌شود و به خانه آسیب ظاهری وارد نمی‌کند. این پرده‌ها، نیازی به کابل برق برای اجرا ندارند و از ریل‌های پرده معمولی و سنتی نیز پشتیبانی می‌کنند. کل لوازم موردنیاز برای اجرای پرده هوشمند به شکل تصویر بالا هستند.

این پرده‌ها از دو طریق قابل کنترل هستند: تلفن همراه هوشمند و ریموت. با یک کلیک یا یک لمس، این پرده‌ها باز و بسته می‌شوند.

علاوه بر نکات ذکرشده، این پرده‌ها بی‌صدا هستند. در حالی که پرده‌های معمولی در حین باز و بسته شدن صداهای آزاردهنده‌ای تولید می‌کنند و باعث از بین رفتن آرامش کاربر می‌شوند.

 کنترل پرده هوشمند با صدا

اغلب پرده‌های هوشمند، به خاطر اتصال به سیستم هوشمند خانه، توانایی ارتباط با سیستم‌های تشخیص صدا مانند Siri و Google Assistant را دارند. این ارتباط، باعث می‌شود به سادگی و توسط کاربر، اقدامات لازم برای پرده انجام شود. به عنوان مثال با به زبان آوردن “hey Siri, close curtains please” پرده‌ها کشیده می‌شوند. باید بخاطر داشته باشید که این سیستم‌ها، فعلا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و باید با زبان‌های پشتیبانی‌شده توسط آن‌ها با این سیستم‌ها ارتباط برقرار شود.

مدیریت پرده هوشمند به وسیله تلفن همراه

طول عمر بالا و توانایی تشخیص مانع در مسیر پرده

گاهی پیش می‌آید که بخاطر گیر کردن پرده‌های سنتی و تلاش مضاعف برای کشیده شدن پرده، آسیب‌های جدی به پرده وارد می‌شود. این آسیب‌ها هم هزینه‌های هنگفتی در پی دارند و هم برای مدت زمان خاصی کاربر را از استفاده از پرده محروم می‌کنند. خوشبختانه، پرده‌های هوشمند، توانایی شناسایی مانع در مسیر پرده را دارند و در صورت گیر کردن پرده، از تلاش برای باز کردن و بستن آن، خودداری می‌کنند. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، طول عمر پرده‌های هوشمند به نسبت پرده‌های سنتی، بالاتر و به مدت بیشتری قابل استفاده هستند.     

در صورت نیاز به مشاوره در مورد پرده‌های برقی یا پرده‌های هوشمند با ما در ارتباط باشید. ما در شرکت ساید، همواره آماده ارائه خدمات و پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *