خانه هوشمند

همه کارها، هزینه‌ها، تلاش‌ها، اختراعات و رسالت اصلی تکنولوژی ایجاد راحتی در زندگی است.

خانه مأمن آرامش و جایی برای دورهمی ‌خانواده است. پس نباید هیچ عاملی باعث به هم زدن آرامش خانواده شود و همه سیستم‌ها باید در جهت رفاه روحی، جسمی‌و اقتصادی خانواده عمل کنند.

سیستم هوشمند به عنوان یک دستیار مجازی در خانه مسئول آرامش خانواده است و همه مباحثی که برای رفاه خانواده لازم است را رعایت می‌کند. همه سیستم‌های مصرفی در خانه از طریق ارتباطات سیمی ‌و بی‌سیم به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به سیستم هوشمند وصل می‌شوند. هدف اصلی سیستم هوشمند کنترل، نظارت و تنظیم کارکردها در یک خانه می‌باشد.

هوشمند سازی به لطف تاچ پنل های لوکسون

کنترل از راه دور و نظارت بر دستگاه‌ها و ارتباط مستقیم آنها با یکدیگر از طریق فناوری اینترنت اشیا، یک مؤلفه اساسی اتوماسیون هوشمند خانه است. بنابراین تمامی ‌خدمات و سرویس‌های خانه هوشمند در جهت راحتی و نظارت بر کارکرد سیستم‌ها در نظر گرفته شده است.
شما با استفاده از سیستم هوشمند دیگر نیازی به نگهداری و هزینه‌های پشتیبانی ندارید، چون سیستم هوشمند تمامی‌سیستم‌ها را به صورت ۲۴ ساعته نظارت می‌کند تا مشکلی پیش نیاید و در صورت بروز مشکل نیز به دلیل ارتباط با سیستم‌های خانه و ساختمان، دقیقا مشکل را به ساکنین و افراد ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ مزایا و امکانات خانه های هوشمند

هوشمند سازی به لطف تاچ پنل های لوکسون
نمودار تاثیر هوشمندسازی بر کارکرد خانه هوشمند
نمودار پیش بینی درصد نفوذ خانه هوشمند در بین افراد جامعه تا سال 2025

رسالت اصلی سیستم‌های هوشمند در یک خانه و ساختمان عبارتند از:

۱- بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه

برای بسیاری، نیروی محرکه ایجاد خانه هوشمند پتانسیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه با سیستم‌های گرمایش خودکار و تهویه مطبوع است.

مدیریت انرژی Smart Home شامل محصولات و خدمات برای کنترل و کاهش مصرف انرژی است. به عنوان مثال؛ سیستم با دریافت دیتاهای متعدد و آنالیز رفتار نور خورشید، با استفاده از تایمر و سنسورهای متصل، کنترل گرمایش و روشنایی را به دست می‌گیرد و مانع از مصرف بی‌رویه انرژی می‌شود. بدین ترتیب هزینه‌ها کاهش می‌یابند.

بیشتر بخوانید؛ نقش خانه های هوشمند در کاهش مصرف انرژی

۲- لذت بردن از زندگی

راحتی در زندگی بسیار مهم است. همه ما سعی می‌کنیم تا حد ممکن از آن استفاده کنیم؛ بنابراین بدیهی است که برای راحتی زندگی از هوشمند سازی استفاده کنیم. همه سیستم‌های مصرفی خانه و ساختمان می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین مکان، تشخیص سنسور یا حتی برنامه‌های ساده روشن یا خاموش شوند. دیگر به جای کنترل‌های سنتی و متعدد، یک دستیار مجازی همه کارهای سخت و طاقت‌فرسا را انجام می‌دهد و خطاهای انسانی نیز کاهش می‌یابند.

۳-رسیدگی به کارهای منظم خانگی

اگر می‌خواهید برخی از کارهای خسته‌کننده مراقبت از خانه را از دوش خود بردارید، دستگاه‌های متصل و خودکار را فراموش نکنید، لوازم خانگی نیز می‌توانند با عملکرد خانه هوشمند همراه باشند. یک ماشین لباسشویی را تصور کنید که به طور خودکار چرخه شستشو را شروع کند، یا به یخچالی فکر کنید که وقتی کمبود شیر را احساس می‌کند؛ آن را به صورت آنلاین سفارش می‌دهد.

بیشتر بخوانید؛ لوازم خانگی هوشمند

۴- خانه را سرگرم کننده‌تر می‌کند

این فناوری می‌تواند شما را به شیوه‌های جدید و هیجان‌انگیز سرگرم و آگاه نگه دارد. بلندگوهای متصل، همراه با دستیاران دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند موسیقی را پخش کنند، برنامه ورزشی ارائه دهند و حتی می‌توانند به شما در کنترل سایر دستگاه‌های متصل نیز کمک کنند. دستگاه‌های متصل نیز می‌توانند فیلم خوبی را برای تماشا پیدا کنند، چه در خانه و چه در یک سینمای واقعی.

بیشتر بخوانید؛ مدیریت هوشمند تلویزیون و سینمای خانه

5- ارزش افزوده ساختمان

ارزش افزوده‌ای که هوشمند سازی برای هر خانه و ساختمانی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. ارزش افزوده هم برای خریدار و هم برای مشتری
  2. افزایش چشمگیر در کیفیت ساختمان
  3. ایجاد تجربه متفاوت در ساختمان
  4. ایجاد تفاوت‌های با ارزش و حس خوب برای خریدار
  5. افزایش ارزش عادی ساختمان
  6. افزایش در سرعت فروش ساختمان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.