پریز لمسی هوشمند

کلید و پریزها تجهیزاتی هستند که در طول شبانه‌روز به‌وفور مورداستفاده قرار می‌گیرند. بنابراین وجود آنها یک امر واجب و الزامی است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کلید پریز لمسی جایگزین کلید پریزهای مکانیکی شده‌اند.  یکی از عمده‌ترین دلایل این جایگزینی، زیبایی و به‌روز بودن کلید پریزهای لمسی است.

در اینکه کلید و پریزهای لمسی بسیار زیبا هستند؛ جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست. اما در کنار این زیبایی، قابلیت‌های منحصربه‌فرد این محصولات را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.  ما در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات جامعی را در مورد این محصولات و نقش آنها در هوشمند سازی منازل بدهیم.

بنابراین اگر مایل هستید تا در مورد کلید پریزهای لمسی بیشتر بدانید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

از مزایای کلید پریز لمسی چه می‌دانید؟

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، در نگاه اول، زیبایی و به‌روز بودن این تجهیزات، افراد بی‌شماری را مشتاق خود می‌کند. این در حالی است که کلید و پریزهای لمسی مزایای دیگری نیز دارند. از جمله این موارد؛

· تنوع در تعداد پل‌های کلیدهای لمسی

کلیدهای لمسی باقابلیت یک پل، دو پل تا 8 پل ساخته می‌شوند. این کلیدها برای روشن و خاموش کردن انواع لامپ‌های رشته‌ای، فلورسنت و ال ای دی مورداستفاده قرار می‌گیرند و امکان روشن کردن لامپ‌های زیادی با یک کلید لمسی وجود خواهد داشت.

بنابراین نسبت به کلیدهای مکانیکی، به مقدار قابل‌توجهی از تعداد کلیدها کاسته می‌شود.

· توان مصرفی داخلی پائین آنها

منبع تغذیه SMPS این نوع کلیدها به شکلی طراحی و ساخته شده است که طول عمر بسیار بالا و توان مصرفی داخلی پائینی دارند.

· عملکرد تمام لمسی

عملکرد این نوع کلیدها به شکلی است که رویه آنها تمام لمسی می‌باشد. یعنی با لمس یک نقطه از صفحه روی کلید، لامپ روشن می‌شود. اما این سیستم به شکلی طراحی شده که برخورد اشیاء پلاستیکی یا فلزی تأثیری روی این کلیدها ندارد.

· سازگار با لامپ‌های LED کم‌مصرف

این نوع کلیدها برای لامپ‌های ال ای دی کم‌مصرف بسیار مناسب می‌باشند. همچنین برای روشن شدن لامپ‌های کم‌مصرف و ال ای دی، نیازی به مبدل بار خارجی نمی‌باشد. این کلیدها، حالت چشمک زدن مهتابی را نیز به صفر می‌رسانند.

· قابلیت نصب آسان در قوطی کلیدهای مکانیکی

نصب این نوع کلیدها بسیار ساده است. یعنی اگر قرار باشد که یک کلید مکانیکی را به یک کلید لمسی تبدیل کنید، نیازی به تخریب دیوار نخواهید داشت. شما به‌راحتی می‌توانید بر روی قوطی کلیدهای مکانیکی، این کلیدها را نصب نمایید.

· قابلیت دید در تاریکی

این کلیدها در حالت روشن پس زمینه آبی دارند و در تاریکی دارای نور پس زمینه قرمز هستند. یعنی در موقع شب، به‌راحتی کلید را مشاهده خواهید کرد.

· انتخاب رویه‌های زیبا

بدنه این کلیدها از جنس کریستال‌های شفاف و ضدضربه است. این کلیدها در رنگ‌های سفید، سیاه، نقره‌ای و بژ به‌وفور دیده می‌شوند. گرچه در مواردی در رنگ و طرح سفارشی ساخته می‌شوند. طرح و رنگ‌های سفارشی باعث زیبایی و تنوع خانه‌های شما خواهد شد.

· کلید و پریزهای همرنگ و همسان

کلیدها و پریزهای لمسی با هم همرنگ و همسان هستند. این همسان بودن یکی از دلایل پرطرفدار بودن این کلید و پریزهاست.

· دارای استانداردهای CE و IEC

محصولاتی که استاندارد CE را دارند برای انسان و طبیعت کاملا بی‌خطر هستند. درواقع CE مجوز فروش محصول در اتحادیه اروپاست و به شما اطمینان می‌دهد این محصولات هیچ خطری نخواهند داشت. IEC نیز یک استاندارد جهانی است که سازگاری الکترومغناطیسی محصول و وایرلس IEC  را نشان می‌دهد.

· سازگار با محیط زیست و گواهی ساختمان سبز

رویه کریستال این کلید پریزها با محیط‌زیست سازگار می‌باشد.از طرفی با توجه به سناریوهایی که برای این کلید و پریزها وجود دارد، در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد. بنابراین این محصولات گواهی Green Building یا همان ساختمان سبز را دارا می‌باشند.

کلید پریز لمسی هوشمند

با انوع کلیدهای لمسی از نظر چگونگی کارکرد آشنا شویم.

کلیدهای لمسی انواع مختلفی دارند. هرکدام از این کلیدها عملکرد خاص به خود را دارند.

۱-    کلیدهای لمسی ساده

کلیدهای لمسی ساده با تعداد پل‌های متفاوت طراحی و ساخته شده‌اند. با لمس رویه این کلیدها چراغ‌ها روشن و خاموش می‌شوند.

۲-    کلیدهای لمسی با گیرنده رادیویی

این نوع کلیدها با یک ریموت روشن و خاموش می‌شوند. درواقع بدون لمس رویه کلید و تنها با استفاده از ریموت می‌توان این کلیدها را روشن یا خاموش کرد.

۳-    کلید پریز لمسی با گیرنده وای فای

این نوع کلیدها که نمونه تکامل یافته از نوع دوم می‌باشند، به سیستم هوشمند متصل می‌شوند. روش کار بدین صورت است که با نرم افزاری که روی موبایل هوشمند صاحب‌خانه نصب شده است و همچنین با استفاده از وایرلس می‌توان چراغ‌ها را روشن و خاموش کرد.

این نوع کلیدها راحتی و رفاه بیشتری را برای صاحب‌خانه به ارمغان می‌آورند. حتی از کیلومترها راه دور کنترل این کلید و پریزها امکانپذیر می‌باشد. بنابراین این کلید و پریزها در سیستم روشنایی هوشمند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید؛ سیستم روشنایی هوشمند

4-    کلیدهای لمسی با ورودی کابلی

این نوع کلید و پریزها نیز از راه دور کنترل می‌شوند و عملکرد آنها از طریق وای فای کنترل می‌شود. تنها تفاوت آنها در این است که،  کلید و پریزها توسط کابل به سیستم و تاچ پنل مرکزی متصل شده‌اند. این کابل در توکار ساختمان انجام می‌گیرد و باعث عملکرد بهتر و دقیق‌تر سیستم هوشمند سازی ساختمان می‌شود.

این کلید پریزها در ساختمان‌هایی که قبلاَ سیم کشی در آنها انجام گرفته است، چندان کار نمی‌شوند؛ زیرا هیچ‌کس دوست ندارد دیوارها را شکافته و این کابل را به سیستم اضافه نماید. اما در حالت کلی برای بالا بردن کیفیت و دقت کار بسیار مفید می‌باشند.

با توجه به تمامی این صحبت‌ها، کلید و پریزهای لمسی در بحث هوشمند سازی منازل، هوشمند سازی ویلاها و… نقش به سزایی دارند. بنابراین انتخاب بهترین نوع این لوازم با توجه به مکان مورداستفاده آنها، بسیار حائز اهمیت است.

پس اگر شما نیز قصد خرید و نصب کلید و پریزهای لمسی را دارید، ما در شرکت ساید آماده ایم تا مشاوره یا خدمات لازم را به شما ارائه دهیم. با ما تماس بگیرید.

همچنین در زیر همین پست نیز می‌توانید سوالات، نظرات یا تجربیات خود را برای ما بنویسید. ما سعی خواهیم کرد تا هیچ سوال بی‌جوابی برای شما باقی نماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *