کنترل خانه هوشمند به وسیله اپلیکیشن

کنترل خانه از راه‌ دور یکی از مواردی است که مخصوصاَ هنگا‌می‌که به سفر می‌رویم و از محیط‌ کار و خانه دور می‌شویم، باعث آسودگی خیال ما می‌شود. یعنی شما می‌توانید خانه خود را از راه دور تحت نظر داشته باشید. اتصال دوربین‌های مداربسته به موبایل یا تبلت شما این امکان را می‌دهد که بتوانید امنیت خانه خود را تضمین کنید. در ادامه به توضیحی درمورد کنترل خانه از راه دور می‌پردازیم.

کنترل از راه دور، از جنگ جهانی دوم به‌وسیله‌ی آلمانی‌ها آغاز شد. سپس دانشمندان آمریکایی از این تکنولوژی در دنیای غیرنظا‌می ‌نیز استفاده کردند و بعدها مورداستفاده تسلا قرار گرفت. همان‌طور که می‌بینید، سال‌هاست با استفاده از این تکنولوژی لازم نیست از جای خود بلند شوید، به‌راحتی می‌توانید بااستفاده از ریموت کنترل تلویزیون کانال‌ها را عوض کنید و هر برنامه‌ای که دوست داشته باشید را تماشا نمایید.

این تکنولوژی کنترل از راه دور از سایر تکنولوژی‌ها عقب‌تر نیست و به هوشمند شدن روی آورده است. با استفاده از کنترل از راه دور هوشمند می‌توانید همه وسایل خانه ازجمله تلویزیون را چه زمانی‌که در خانه نشسته‌اید و چه زمانی که دور از خانه هستید، مورداستفاده قرار دهید.

کاربردهای مهم کنترل از راه دور هوشمند

سیستم جامع کنترل از راه دور خانه هوشمند

نظارت و کنترل تجهیزات منزل، کنترل ایمنی، کنترل دمای گلخانه، کنترل آبیاری گلخانه، کنترل محیط‌های اداری و دفاتر کاری، کنترل از راه دور اتاق‌های سرور و… از کاربردهای مهم کنترل از راه دور هوشمند به حساب ‌می‌آید. درواقع با استفاده از این تکنولوژی امنیت محیط تا حد بسیار زیادی تضمین خواهد شد.

هنگا‌می‌که به دلایلی دور از خانه هستیم، امکان سرقت، آتش‌سوزی و.. وجود دارد و این باعث می‌شود که خیال ما آسوده نباشد و دائما نگران باشیم. وقتی که دیرتر متوجه شویم که مشکلی خانه ما را تهدید می‌کند، امکان جبران خسارت و یا جلوگیری از بیشترشدن خسارت برای ما ممکن نمی‌شود. اهمیت کنترل خانه از راه دور تنها زمانی‌که در مسافرت هستیم مشخص نمی‌شود، بلکه بسیاری از ما هنگا‌می‌که سرکار هستیم و می‌خواهیم از اهمیت وسایل منزل و امنیت کودکانمان اطمینان حاصل کنیم. با ‌هوشمند سازی خانه می‌توان، خانه هوشمند را از راه دور کنترل کرد.

ویژگی‌های سیستم کنترل خانه از راه دور

کنترل خانه هوشمند از راه دور

از ویژگی‌های این سیستم، مدرن بودن و استفاده آسان از آن می‌باشد. یعنی با استفاده از موبایلتان می‌توانید به سنسورها وحس‌گرها دسترسی داشته باشید و رطوبت و دمای خانه را کنترل کنید.

این سیستم منجر به کاهش مصرف انرژی و پایین آوردن هزینه‌ها خواهد شد؛ زیرا به‌راحتی می‌توانید جلو خطرات و یا استفاده بی‌رویه از انرژی را در هرلحظه و از هر جا بگیرید.

سیستم کنترل از راه دور برای زندگی سالمندان و یا مراقبت از کودکان نیز بسیار مفید می‌باشد. زیرا افراد بیمار و یا سالمند به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این سیستم کارهای منزل خود را انجام دهند. همچنین با کنترل از راه دور، افراد می‌توانند شرایط سلامتی یا موقعیت سالمندان و یا کودکان خود را که در خانه تنها هستند، رصد کنند.

این سیستم در حفظ امنیت خانه و محافظت آن در برابر سرقت و یا آتش‌سوزی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. با کنترل از راه دور خانه هوشمند دیگر نگران هیچ خطری نخواهید بود. به‌طورکلی ویژگی‌های این سیستم را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد.

کنترل خانه هوشمند از راه دور به وسیله اپلیکیشن

-تجهیزات صنعتی از راه دور را کنترل و مدیریت می‌کند.

-کنترل و نظارت ایمن بر دستگاه‌ها و تجهیزات

-از امنیت بسیار بالا برخوردار می‌باشد.

-کولرهای گازی و آبی را از راه دور کنترل می‌کند.

-کنترل سیستم روشنایی از راه دور

-امکان بازوبسته کردن درب و پنجره از راه دور وجود دارد.

-دما را توسط حسگرها و سنسورها کنترل ‌می‌کند.

-برخی از وسایل پیش از رسیدن به خانه مانند چای‌ساز یا قهوه ‌ساز را روشن می‌کند.

-از تما‌می‌ترددها و ورود و خروج‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند.

-دوربین‌های امنیتی را روشن و خاموش ‌می‌کند.

انواع کنترل از راه دور

فناوری کنترل از راه‌دور هوشمند، یا ازطریق دستگاه کنترل از راه دور با اینترنت و یا با دستگاه کنترل از راه دور با اس ام اس قابل اجرا می‌باشد. یعنی بااستفاده از وای‌فای می‌توانید تما‌می‌ وسایل و تجهیزات خانه خود را که به اینترنت متصل هستند، از راه دور کنترل کنید.

امکاناتی که دستگاه کنترل از راه دوربا اس ام اس برای کاربر فراهم می‌کند این است که سیم‌کارتی را درون این دستگاه قرار دهید تا بتوانید از قابلیت کنترل از راه‌دور با SMS بهره‌مند شوید. می‌توانید باارسال SMS به سیم‌کارتی که درون دستگاه کنترل از راه دور هوشمند قرار دارد هریک از دستگاه‌ها و سیتم‌های هوشمند خانه خود را از راه دور کنترل و مدیریت کنید.

با توجه به مزایای فوق‌العاده کنترل خانه از راه دور، اگر دوست دارید تا در این خصوص بیشتر بدانید، با ما تماس بگیرید. ما در شرکت خانه هوشمند ساید آماده ارائه هر گونه مشاوره به شما عزیزان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *