کنترل لوازم خانگی هوشمند

همه ما به خوبی می‌دانیم که منظور از لوازم‌خانگی، تمام تجهیزات و وسایلی هستند که در خانه برای راحتی و رفاه ما وجود دارند. یخچال، لباسشویی، تلویزیون و… آن‌قدر در زندگی‌های ما مهم هستند که بدون آنها زندگی بسیار سخت خواهد شد.

اما وقتی صحبت از لوازم‌خانگی هوشمند می‌شود، داستان کمی متفاوت می‌شود؛ زیرا شاید تا به امروز به هوشمند سازی لوازم‌خانگی فکر نکرده ایم. این در حالی است که بسیاری از این لوازم در سیستم خود، هوشمند می‌باشند.

تلویزیون‌های هوشمند، یکی از لوازم‌خانگی هوشمند امروزی

سال‌هاست تلویزیون‌هایی با کنترل از راه دور به بازار آمده‌اند.این تلویزیون‌ها یا سیستم‌های صوتی که دارای ریموت کنترل می‌باشند، در ذات خود هوشمند هستند؛ زیرا قابلیت کنترل از راه دور را دارند.

اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی ارتباط این دستگاه‌ها به سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند، باعث می‌شود که کارآیی این لوازم به‌مراتب بیشتر شود. درواقع شما می‌توانید نهایت لذت را از تماشای تلویزیون و یا شنیدن موسیقی ببرید. زیرا سیستم صوتی و تصویری هوشمند، این قابلیت را دارد که در سناریوهای طراحی شده سیستم خانه هوشمند شرکت کند.

به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید یک سناریو برای تلویزیون و یا سیستم صوتی اتاق کودک خود طراحی کنید. بدین ترتیب در زمان‌های مشخص سیستم به‌صورت خودکار برنامه‌های مرتبطی را برای کودک شما پخش خواهد کرد.

لازم به ذکر است که غالباَ اکثر تلویزیون‌ها با سیستم خانه هوشمند سازگار هستند. در خصوص مالتی مدیای هوشمند نیز محصول شرکت آمازون یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌های هوشمند شماست.

لوازم گرمایشی و سرمایشی هوشمند؛ لازمه هر خانه‌ مدرن

رادیاتورها و کولرها در زمستان و تابستان، نقش مهمی را در تنظیم دمای خانه دارند. این در حالی است که معمولا افراد به دلیل استفاده نادرست از این لازم، در تنظیم دما ناکام می‌مانند.

گرم کردن بیش‌ازحد خانه در زمستان و یا خنک کردن بیش‌ازحد خانه در تابستان، علاوه بر اینکه سلامت افراد را تهدید می‌کند، باعث اتلاف انرژی و هزینه‌های سنگین خواهد شد. اما در این مورد نیز سیستم خانه هوشمند، راه‌کار بی‌نقصی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید کولر و موتورخانه خود را به سیستم هوشمند خانه متصل کنید.

این سیستم هوشمند است که تصمیم خواهد گرفت، کی و چه زمان لوازم سرمایشی و گرمایشی خانه شما روشن شوند. بنابراین با توجه به دمای تعریف‌شده، اتلاف انرژی و دمای نامتعادل را نخواهید داشت.

خانه‌ای زیبا و منظره‌ای رویایی با پرده هوشمند

مدیریت پرده هوشمند به وسیله اپلیکیشن

یکی دیگر از لوازم خانه، پرده است. معمولا تمامی افراد پرده را به دلیل زیبایی، حفظ حریم خصوصی و همچنین جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید به داخل، مورداستفاده قرار می‌دهند.

گرچه در خصوص پارچه، رنگ و طرح پرده هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمامی افراد طبق سلیقه خود، پرده را انتخاب می‌کنند. اما موتور پرده هوشمند است که باعث می‌شود، انرژی خورشید هیچ‌ مزاحمتی برای اهل خانه نداشته باشد. همچنین بیشترین بهره‌وری از نور خورشید انجام شود.

این پرده خانه را در مقابل نور شدید خورشید، باد و باران محافظت می‌نماید. همچنین برای کاهش مصرف برق در زمان‌هایی که نور خورشید به‌طور مستقیم نمی‌تابد، کنار می‌رود. استفاده از پرده‌های هوشمند، زیبایی و نشاط خانه را چند برابر می‌کند.

اجاق‌گاز هوشمند، امن و بی‌خطر برای کودکان شما

امروزه در زندگی‌های مدرن بسیاری از والدین شاغل هستند. بنابراین ممکن است کودکان در خانه تنها بمانند. والدین می‌توانند با کنترل خانه از راه دور وضعیت فرزند خود را رصد کنند. همچنین در صورتی که فرزندشان احساس گرسنگی می‌کند، اجاق‌گاز یا فرهای هوشمند را از راه دور روشن نمایند تا غذای کودکشان که در داخل اجاق است، گرم شود. بعد از گرم شدن غذا، با صدای آلارم، عملیات خاموش کردن اجاق‌گاز نیز از راه دور انجام می‌شود.

اجاق‌گاز هوشمند، امن و بی‌خطر برای کودکان شما

این کنترل از راه دور اجاق‌گازهای هوشمند به همه افراد این امکان را می‌دهد که از سوختن غذا جلوگیری کنند. همچنین لزومی ندارد که افراد مدت زیادی را در کنار اجاق‌گاز تلف کنند تا غذایشان آماده شود.

یخچال‌های هوشمند، ناظر خرید خانواده‌ها

یخچال هوشمند

یخچال‌های هوشمند، ازجمله وسایلی هستند که برای هر خانه‌ای ضروری به نظر می‌رسند. به‌عنوان‌مثال اگر کودک شما درب یخچال را باز گذاشته باشد، یخچال با آلارم یا ارسال پیام به گوشی شما، شما را مطلع خواهد کرد.

همچنین این یخچال‌ها قابلیت این را دارند که افراد را از موجودی مواد غذایی داخل یخچال مطلع کنند. بنابراین اگر برای خرید در بیرون خانه هستید، می‌توانید از راه دور آمار مواد غذایی داخل یخچال را ببینید.

شستشویی از راه دور با لباسشویی و ظرفشویی‌های هوشمند

کنترل لباسشویی به وسیله اپلیکیشن

همان‌طور که می‌دانید بزرگ‌ترین مزیت هوشمند سازی، کنترل از راه دور لوازم است. بنابراین اگر لباسشویی یا ظرفشویی شما به سیستم هوشمند خانه متصل شده باشد، شما از راه دور می‌توانید این لوازم را خاموش و روشن کنید. همچنین سرعت شستشو را کنترل نمایید.

کنترل هوشمند ظرفشویی به وسیله اپلیکیشن

چراغ‌های هوشمند، زیبایی و روشنایی خانه شما

لوازم خانگی هوشمند

استفاده از چراغ‌ها نه تنها برای روشنایی خانه بسیار مهم است؛ بلکه برای زیباسازی فضا نیز از چراغ‌های تزئینی و رنگارنگ استفاده می‌شود. اگر تمامی این چراغ‌ها به سیستم هوشمند خانه متصل باشد، علاوه بر استفاده بهینه از این لوازم، مصرف برق نیز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

بنابراین بهتر است تا سیستم روشنایی خانه و تمامی لوازمی که به روشنایی مربوط می‌شوند به سیستم هوشمند خانه متصل شوند؛ زیرا این سیستم زمان‌های استفاده و میزان استفاده ما را از انرژی به‌صورت دقیق تعیین خواهد کرد. لوسترها، چراغ‌های خواب و مطالعه، پروژکتورها و … جزئی از لوازم‌خانگی هوشمند هستند.

بیشتر بخوانید؛ کاهش مصرف انرژی در خانه هوشمند

البته باید توجه داشت که با پیشرفت تکنولوژی، هرروزه تعداد لوازم‌خانگی هوشمند و قابلیت‌های آنها بیشتر می‌شود. بنابراین تکنولوژی بیشتر از قبل به خدمت انسان در می‌آید تا راحتی و رفاه زندگی او را تامین کند. برای آشنایی بیشتر با محصولات لوازم‌خانگی هوشمند، می‌توانید با ما در شرکت ساید در ارتباط باشید. ما همواره منتظر تماس شما هستیم تا بهترین راهنمایی‌ها را به شما ارائه دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *