سیستم مدیریت هوشمند تلویزیون و سینمای خانه

در زندگی‌های پراسترس شهری، سیستم‌های صوتی و تصویری برای بالا بردن روحیه افراد نقش به‌سزایی را ایفا می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، موسیقی یکی از قدرتمندترین ابزار برای ایجاد حس شاد و از بین بردن استرس می‌باشد. بنابراین با مدیریت هوشمند تلویزیون و سینمای خانه، راحتی استفاده از این تجهیزات به مزایای آن اضافه خواهد شد. در این مطلب سعی داریم تا شما را با نحوه مدیریت هوشمند تلویزیون و سینمای خانه آشنا کنیم . اگر شما هم جزو علاقه‌مندان حوزه خانه هوشمند هستید توصیه می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

مدیریت هوشمند تلویزیون و سینمای خانه چه عملکردی دارد؟

سیستم صوتی هوشمند توانایی کنترل سیستم‌های صوتی، تصویری و یا تجهیزات تکمیل‌کننده آنها را دارد. یعنی با استفاده از این سیستم می‌توانید موسیقی‌های مختلفی را در نقاط مختلف ساختمان پخش کنید.

همچنین با استفاده از این سیستم می‌توانید از بالاترین سطح کیفی صدا و نور بهره ببرید. مورد دیگر اینکه، این سیستم قادر است تا صدا و تصویر دستگاه‌های صوتی و تصویری را بدون نیاز به سیم‌کشی از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند. یعنی اگر شما چند تلویزیون در خانه داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید تصویر را در تلویزیون‌های مختلف مشاهده کنید.

نکته جالب دیگر اینکه، با استفاده از پنل لمسی یا ریموت کنترل می‌توانید تمامی دستگاه‌های صوتی و تصویری را به‌صورت کامل و در هر نقطه ساختمان کنترل کنید. این سیستم موجب می‌شود که شما صدای موسیقی را در تمامی بخش‌های مختلف خانه بشنوید.

روش کار بدین‌صورت است که پردازنده مرکزی سیستم هوشمند موسیقی را با توجه به سناریو تعریف‌شده، برای شما پخش خواهد کرد.

در ادامه بخوانید: هر آنچه که باید درباره لوازم خانگی هوشمند و نحوه مدیریت آن ها بدانید !

سیستم صوتی و تصویری هوشمند چه قابلیت‌هایی دارد؟

سیستم‌های صوتی و تصویری هوشمند علاوه بر ایجاد یک محیط رویایی، شاد و جذاب قابلیت‌های دیگری نیز دارند. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-سیستم صوتی و تصویری هوشمند قابلیت ارتباط با سایر تجهیزات خانه هوشمند را دارد. بنابراین می‌توان سناریوهای ترکیبی مختلفی را اجرا کرد.

2-در این سیستم از آمپلی فایر و مدارات دیجیتالی برای تولید صدا باکیفیت Hi.Fi استفاده‌شده است. این امر باعث حذف نویزها و سایر مشکلات صدا خواهد شد.

3-مدیریت سیستم صوتی و تصویری هوشمند اجازه تلفیق این سیستم با سیستم نورپردازی هوشمند را می‌دهد. بنابراین می‌توان سناریوهای جذابی را ارائه داد.

4-با توجه به اینکه در این سیستم از باندهای ضدآب استفاده شده است، در فضاهایی مانند استخر، حمام و… امکان استفاده از این سیستم هوشمند وجود دارد.

5-این سیستم از طریق مانیتورلمسی، ریموت کنترل، موبایل، تبلت و… کنترل می‌شود.

6-استفاده از سیستم صوتی و تصویری هوشمند باعث می‌شود که کنترلرهای متعدد به یک کنترلر تبدیل شود. یعنی به جای استفاده از چند کنترلر متعدد تنها با یک کنترلر تلویزیون، دی وی دی و… مورداستفاده قرار می‌گیرند.

7-سیستم هوشمند تقریباَ تمامی برندهای تلویزیون و سینمای خانه در بازار را پشتیبانی می‌کند.

8-استفاده از این سیستم برای افراد سالمند و یا کودکان بسیار راحت می‌باشد. آنها به راحتی می‌توانند در اتاق خود، موسیقی یا برنامه موردعلاقه خود را تماشا کنند.

چه سناریوهایی توسط سیستم های مدیریت هوشمند تلویزیون و سینمای خانه اجرا می‌شوند؟

با توجه به اینکه در خانه هوشمند تمامی تجهیزات خانه به یک کنترل مرکزی متصل هستند، سناریوهای مختلفی را می‌توانید اجرا کنید. مثلاَ در هنگام تماشای تلویزیون، نور چراغ‌ها می‌توانند کم‌تر شوند یا اینکه  با کشیده شدن اتوماتیک پرده‌ها از تماشای برنامه موردعلاقه خود لذت ببرید.

از سناریوهای مهم دیگری که در این سیستم قابل‌اجرا می‌باشد، می‌توان به پخش لالایی در اتاق کودک، آن هم در ساعات خواب اشاره کرد. به‌هرحال با توجه به سناریوهایی که برای هر خانواده مهم است، می‌توان لذت استفاده از این سیستم را چند برابر کرد.

این سیستم با سیستمهای استریم فیلم آنلاین مانند Appletv هماهنگ است. یعنی شما هر فیلمی ک بخواهید برای شما نمایش داده خواهد شد. حتی میتوانید از سیستم بخواهید تا فیلم مورد نظر شما را دانلود نماید. 

یکی دیگر از سناریوهای دوست‌داشتنی و قابل‌اجرا این است که با ورود مهمان، از سیستم صوتی، صدای خوشامدگویی پخش شود. یعنی سیستم بین سیستم صوتی و آیفون هوشمند، درب هوشمند، سنسورهای حرکتی و یا دوربین‌های امنیتی یک هماهنگی جالب ایجاد می‌کند.

بیشنر بخوانید: امکانات و ویژگی های فوق العاده پرده هوشمند

اجرای سناریوهای جذاب و شادی‌بخش نه‌ تنها در خانه‌ها که در مراکز تجاری و دفاتر کار نیز بسیار مفید و موثر خواهد بود. بنابراین بسیاری از افراد شیفته این خصوصیات می‌شوند. اگر شما نیز به مدیریت هوشمند تلویزیون و سینمای خانه خود فکر می‌کنید، توصیه می‌کنیم با ما تماس بگیرید. ما در شرکت ساید آماده مشاوره با شما عزیزان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *