پروژکتور هوشمند

پروژکتور دستگاهی است که تصاویر و اطلاعات کامپیوتری یا ویدئوی را به‌عنوان ورودی گرفته و با بزرگ‌نمایی قابل‌توجهی بر روی صفحه به نمایش درمی‌آورد. این بزرگ‌نمایی به عوامل مختلفی مانند لنز به‌کاررفته در دستگاه و فاصله آن از پرده نمایش بستگی دارد. پیشرفت تکنولوژی تأثیر بسزایی بر روی این دستگاه‌ها گذاشته است به‌گونه‌ای که می‌توان آن‌ها را در رده دستگاه‌های هوشمند بیان کرد. یک از ویژگی‌های بسیار خوب پروژکتور هوشمند قابل حمل بودن آن‌ می‌باشد.

اگر بخواهیم یک مثال ساده‌ای از کاربرد آن بیان کنیم می‌توانیم به استفاده از آن در مهمانی‌ها یا اجلاس بزرگ و … اشاره‌کنیم. در پروژکتورهای هوشمند تمام قابلیت‌های یک صفحه‌نمایش با عوامل موجود در هوشمندسازی ترکیب می‌شود. این دستگاه‌ها را می‌توان مستقیماً از طریق تلفن هوشمند مدیریت کرده و به پخش فایل‌های موردنظر پرداخت.

پروژکتورهای هوشمند می‌توانند تمام‌کارهای یک تلویزیون هوشمند را در ابعاد بسیار بزرگ‌تر انجام دهند. این دستگاه‌ها با طراحی قابل‌حمل، فناوری بدون لامپ، کنترل صدا و ادغام برنامه‌ها تعریف می‌شوند.

 هرچند که بسیاری از تولیدکنندگان این حیطه ادعای هوشمندی برای محصولشان رادارند اما “هوشمندی” تنها به معنی ساخت یک کامپیوتر نیست؛ بنابراین قبل از خرید، بهتراست با نحوه استفاده و ویژگی‌های کامل پروژکتور هوشمند آشنا شوید. در ادامه به معرفی قابلیت‌های جالب و ویژگی‌های کاربردی پروژکتور هوشمند خواهیم‌پرداخت پس اگر شما هم از علاقه‌مندان به حوزه هوشمندسازی و لوازم هوشمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قابل حمل بودن پروژکتور هوشمند

امروزه پروژکتورهای هوشمند بسیار کوچکی طراحی‌شده‌اند که وزن آن‌ها در برخی موارد به کمتر از نیم کیلوگرم هم می‌رسد. در مقابل، پروژکتورهای هوشمند خانگی بسیار بزرگ‌تری طراحی‌شده‌اند که قابل‌حمل‌ بوده و به‌صورت دستی نیز تنظیم می‌شوند. زمانی که قصد استفاده از یک پروژکتور رادارید ابتدا باید نیاز خود را بررسی کرده و برحسب آن محصول موردنظر را تهیه نمایید.

مزیت‌های یک پروژکتور هوشمند

پروژکتورهای هوشمند برتری‌ها و مزایای زیادی را نسبت‌به دستگاه‌های قدیمی و عادی دارند. در ادامه مقاله به معرفی برخی مزایای جالب پروژکتورهای هوشمند می‌پردازیم.

· منبع نور LED در پروژکتور هوشمند

پروژکتورهای هوشمند LED با جدیدترین فناوری‌ها جایگزین پروژکتورهای DLP شده‌اند. مهم‌ترین مزیت این کار افزوده‌شدن طول عمر پروژکتورهای هوشمند است. به‌طوری‌که می‌توان گفت پروژکتور هوشمند 2 تا 3 برابر بیشتر از پروژکتور عادی عمر می‌کند.

پروژکتورهای هوشمند ترکیبی از منابع نور بارنگ‌های قرمز، سبز و آبی را برای افزایش رنگ و درخشندگی در اختیار شما قرار می‌دهند. این دستگاه‌ها دارای روشنایی زیادی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی حتی در مکان‌های روشن نیز استفاده کرد.

با اطمینان می‌توان بیان کرد که با گذر زمان از کیفیت نور دستگاه کاسته نخواهد شد اما در مقابل پروژکتورهای سنتی به‌مرورزمان کم‌رنگ‌تر می‌شوند. فناوری LED به پروژکتورهای هوشمند اجازه می‌دهد تا حداکثر 30000 ساعت درخشش خود را نشان دهند و هنگام استفاده بسیار کمتر از منابع نوری مبتنی بر لامپ، گرم ‌شوند.

· وضوح تصویر فوق العاده در پروژکتور هوشمند

وضوح بالای تصویر در پروژکتور هوشمند

پروژکتورهای هوشمند ازنظر فاکتورهای ظاهری نسبت به پروژکتورهای استاندارد کوچک‌تر هستند. پس بنابراین وضوح اولین اولویت است. باید یاد بگیرید که چگونه از پروژکتور خود می‌خواهید استفاده کنید. این برای تعیین وضوح مناسب به شما کمک خواهد کرد.

پروژکتورهای LED 4K هوشمندی نیز تولیدشده است که بهترین وضوح تصویر را ارائه می‌دهد. پروژکتورهای هوشمند هزینه کمتری در هر اینچ در مقابل تلویزیون هوشمند ارائه می‌دهند، بدون اینکه در وضوح تصویر مشکلی ایجاد شود.

· مدیریت پروژکتور هوشمند توسط گوشی تلفن

پروژکتور شما به نسبت برنامه‌هایی که روی آن قابلیت اجرا دارد هوشمند نامیده می‌شوند؛ بنابراین لازم است که یک فروشگاه برنامه‌ای را در پروژکتور خود فعال کنید. برای کار کردن با این برنامه‌ها، باید تمام فرامین صوتی و پخش فیلم‌ها همه در یک‌زمان با پردازنده‌ها و حافظه کافی بر روی دستگاه ذخیره‌سازی شده باشند.

همچنین پروژکتورهای هوشمند را می‌توان با سایر دستگاه‌های هوشمند نیز همگام‌سازی و متصل‌کرد.

کنترل از راه دور پروژکتور هوشمند

· کنترل صدای پروژکتورهای هوشمند

دستیارهای هوشمند خانگی دستگاهی هستند که تجهیزات هوشمند به آن‌ها متصل شده و تنها با فرامین صوتی شما کار می‌کنند. می‌توانید با داشتن این دستگاه بدون نیاز به ریموت یا گوشی هوشمند، پروژکتور خود را توسط صدا روشن یا خاموش‌کنید.

· نحوه اتصال پروژکتور هوشمند

اگر نیاز به پروژکتوری دارید که مستقیماً به تلفن همراه و لپ‌تاپ وصل ‌شود. ما پروژکتورهای هوشمند را به شما توصیه می‌کنیم. چراکه قابلیت اتصال از طریق Wi-Fi یا بلوتوث را دارا می‌باشند.

· پرتاب گر کوتاه

نصب آسان پروژکتور هوشمند

در پروژکتورهای هوشمند با تعبیه پرتابگر کوتاه دیگر نیازی به نصب پروژکتور در سقف را نخواهید داشت. چراکه به کمک این تکنولوژی به‌راحتی می‌توانید به پخش فایل‌های موردنیاز خود در هر مکانی بپردازید. برای دست‌یابی به‌وضوح بهتر می‌توانید به‌راحتی فاصله دستگاه با دیوار را تنظیم نمایید.

ویژگی های جدید پروژکتورهای هوشمند

در انتخاب پروژکتور هوشمند برخی از ویژگی‌ها بیشتر نظر شمارا به خود جلب می‌کنند؛ اما پیشنهادی که برای شما داریم این است که در کنار آن ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌توانید به دیگر ویژگی‌هایی که این دستگاه دارد نیز توجه نمایید. ما یکسری ویژگی‌های جدید دیگری نیز در زیر برای شما بیان می‌کنیم.

· کیستون و فوکوس خودکار

قابلیت فوکوس خودکار در پروژکتور هوشمند

فوکوس اتوماتیک یک ویژگی هوشمندی است که در این دستگاه تعبیه‌شده است. این ویژگی توسط یک موتور کوچکی که به لنز دستگاه متصل است اعمال می‌شود. به‌طوری‌که در هنگام پخش، بجای اینکه به‌طور دستی اقدام به تنظیم وضوح تصویرنمایید، دستگاه به‌طور هوشمند این کار را انجام خواهد داد.

مسئله دیگر اثر کیستون می‌باشد. اصولاً زمانی که تصویری را توسط پروژکتور پخش می‌نمایید باید آن را در هراندازه‌ای که باشد به شکل مستطیل ببینید؛ اما گاهی اتفاق می‌افتد که این تصویر تغییر شکل می‌دهد که به این تغییر اصطلاحاً اثر کیستون می‌گویند. ویژگی دیگری که این دستگاه دارد این است که از وقوع این اثر به‌طور کاملاً خودکار جلوگیری می‌نماید.

· بلندگوهای حرفه‌ای در پروژکتور هوشمند

امکانات جدید پروژکتور هوشمند

بعضی از افراد هستند که در خانه وقتی تلویزیون تماشا می‌کنند یا به رادیو گوش می‌دهند می‌خواهند که کیفیت صدا برایشان خیلی خوب برسد. به‌طور واضح‌تر می‌خواهند از شنیدن صدای رادیو و تلویزیون لذت ببرند. پس چنین افرادی کیفیت پخش صدا برای آن‌ها از اولویت بیشتری برخوردار است. بنابراین اگر می‌خواهید از پروژکتور در خانه خود استفاده کنید می‌توانید این سیستم پروژکتور هوشمند را تهیه کنید که به‌طور حتم رضایت شمارا جلب خواهند کرد.

· تنظیم ارتفاع پروژکتور هوشمند

بیشتر افراد هنگام استفاده از پروژکتورها جهت تنظیم ارتفاع موردنظر خود از کتاب‌ها و مجلات در زیر آن استفاده می‌کنند؛ اما وجود پایه تنظیم ارتفاع در پروژکتورهای هوشمند این مشکل را به‌راحتی حل کرده است. پایه‌ای که 130 درجه تنظیم ارتفاع را به همراه دارد.

· پورت و اتصالات در پروژکتورهای هوشمند

زمانی که جریان پخش بین پروژکتور با تلفن هوشمند قطع می‌شود، اتصالات و پورت‌ها اهمیت خود را نشان می‌دهند. دراین‌بین اتصالات HDMI 2.0 پشتیبانی بهتری از محتوای K UHD4 ارائه می‌دهند و اتصالات USB-C به شما امکان شارژ تلفن خود را می‌دهد.

· USB نوع C

وقتی این امکان برای شما ایجادشده است که یک محتوایی را در صفحه بزرگ مشاهده کنید، چرا درگوشی هوشمند آن را تماشا می‌کنید؟ خوب، مطمئناً می‌توانید از Wi-Fi استفاده کرده و آن را از طریق پروژکتور هوشمندتان پخش‌کنید؛ اما گاهی به علت افت سرعت اینترنت یا قطعی آن این امکان فراهم نمی‌شود. در این صورت اگر گوشی شما از USB نوع C پشتیبانی نماید به‌راحتی می‌توانید بااتصال آن به پروژکتور به پخش برنامه‌های موردنظر ادامه دهید.

· G Wi-Fi5

باید یادآور شویم که همه پروژکتورهای هوشمند برای منعکس کردن مطالب از تلفن هوشمند کیفیت و سرعت یکسانی ندارند. به همین دلیل توصیه‌ای که داریم این است که هنگام خرید پروژکتور هوشمند حتماً از پشتیبانی پهنای باند 5G Wi-Fi توسط دستگاهتان اطمینان حاصل نمایید.

· قابلیت محافظت از چشم پروژکتور هوشمند

خیره شدن به لنز پروژکتور اصلاً کار درستی نیست اما بعضی مواقع به‌طور ناخودآگاه این موضوع اتفاق می‌افتد. برای پیش‌گیری از بروز آسیب‌های چشمی در پروژکتورهای هوشمندی محافظی تعبیه‌شده است. این محافظ سنسور اولتراسونیک داخلی است که هنگام نزدیک شدن چیزی به لنز، سریعاً آن را خاموش می‌نماید.

· الحاق فریم

آخرین مطلب که در پروژکتور هوشمند باید به دنبال آن باشید، فناوری الحاق فریم است که گاهی اوقات “تخمین/جبران حرکت” نامیده می‌شود. این فناوری یک الگوریتم هوشمند جبران ۶۰ هرتزی است که باعث پخش بسیار نرم محتوا می‌گردد. نحوه کار این فناوری به این صورت است که هنگام پخش یک ویدئو فریم‌های آن را به‌صورت عکس پردازش کرده و فریم‌های میانی تولید می‌کند. این کار باعث پخش روان‌تر و نرم ویدئوی شما با جزئی‌ترین محتویات خواهد گردید.

مدل های پروژکتور هوشمند

در این مقاله سعی‌کردیم شما عزیزان را با ویژگی‌های پروژکتور هوشمند آشنا‌کنیم. در صورت هرگونه نیاز به مشاوره در حوزه هوشمندسازی می‌توانید به صفحه ارتباط با ما مراجعه‌کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *