پریز هوشمند لوکسون

در دنیای خودکارسازی خانگی، بین دستیاران مجازی که می‌توانند دستگاه‌های هوشمند، لوازم متصل یا ترموستات هوشمند شمارا کنترل کنند، نوآوری‌های هیجان‌انگیز زیادی وجود دارد. در کنار آن شما می‌توانید با استفاده از پریز هوشمند ، یک وسیله معمولی را ارتقا داده و آن را به سیستم خانه هوشمند خود اضافه کنید.

پریزهای هوشمند سطح کیفی خانه سیم‌کشی شده را ارتقاء داده و وارد یک سطح جدیدی می‌کنند. آن‌ها به پریزهای شما وصل می‌شوند و این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید لوازم‌خانگی را از طریق خانه هوشمند و سیستم هوشمند کنترل کنید.

با استفاده از پریزهای هوشمند می‌توانید تمام وسایل منزل خود اعم از قهوه‌ساز، پنکه اتاق، لامپ و کلی از لوازم دیگر را به‌ سیستم هوشمند متصل و از آن‌ها استفاده‌کنید.

پریزهای هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

نحوه عملکرد پریزهای هوشمند

استفاده از پریزهای هوشمند بسیار ساده است. ابتدا، یک پریز هوشمند را به یک پریز معمولی وصل می‌کنید. ممکن است در ابتدا آداپتور کمی حجیم به نظر برسد، اما بیشتر پریزهای هوشمند ازنظر رنگ خنثی هستند، بنابراین با محیط اطراف بسیار خوب ترکیب می‌شوند. پس از مدتی به‌سختی متوجه خواهید شد که پریز هوشمندی در آنجا وجود دارد. سرانجام، این پریز هوشمند را به دستیار خانگی موردعلاقه خود، وصل می‌کنید.

برنامه سازنده را روی تلفن هوشمند خود بارگیری کنید. بیشتر برنامه‌های پریزهای هوشمند از طریق فروشگاه برنامه اپل یا Google Play در دسترس هستند. از طریق برنامه موجود در تلفن هوشمند خود می‌توانید به پریز هوشمند وصل شوید و اطلاعاتی در مورداستفاده از آن دریافت کنید.

پریزهای هوشمند برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟

ده ها کاربرد از پریزهای هوشمند را می‌توان بیان کرد، اما اینجا چند مورد را برای روشن شدن موضوع بیان می‌کنیم.

• می‌توانید قهوه ساز خود را درحالی‌که هنوز در رختخواب هستید روشن کنید.

• می‌توانید بدون بلند شدن از صندلی، سیستم تهویه هوا یا بخاری را کنترل کنید.

• درحالی‌که از خانه دور هستید می‌توانید چراغ را روشن کنید.

• اجاق‌گاز، سشوار، مو صاف کن و … را که فراموش کرده‌اید از برق بکشید را خاموش‌کنید.

• چراغ تزئینی را با استفاده از یک فرمان صوتی روشن کنید.

کنترل پریز هوشمند با اپلیکیشن

در ادامه بخوانید: هر آنچه که باید درباره کلیدهای هوشمند بدانید

نکاتی که قبل از خرید یک پریز هوشمند باید در نظر بگیرید:

قبل از خریدن یک پریز هوشمند چندین نکته وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

سازگاری با دستیار صوتی

ابتدا مطمئن شوید که این افزونه نوع سیستم فرمان صوتی موردنظر شمارا در برمی‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، اگر از دستیار صوتی الکسا استفاده می‌کنید، نباید افزونه‌ای را انتخاب کنید که فقط از برنامه مخصوص خودش استفاده می‌کند. همه پریزها با الکسا و دستیار گوگل سازگار نیستند، بنابراین مطمئن شوید که سیستم فرمان صوتی شمارا پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که دستیاران صوتی و سایر سیستم‌عامل‌هایی که از چندین دستگاه هوشمند پشتیبانی می‌کنند می‌توانند صحنه‌هایی را ایجاد کنند.

نظارت مصرف انرژی

با وصل کردن یک لوازم‌خانگی به این نوع از پریزهای هوشمند، می‌توانید مقدار مصرف انرژی توسط آن وسیله را مشاهده کنید. این مورد می‌تواند برای تصمیم‌گیری در مورد به‌روزرسانی آن وسیله به یک مدل با مصرف انرژی کارآمد، بسیار مفید باشد. پریز مقدار جریان الکتریکی گذرا به دستگاه متصل به خود را نظارت کرده و گزارشی را به برنامه رابط نصب‌شده درگوشی هوشمند ارسال می‌کند. گزارش‌ها می‌توانند از برنامه‌ای به برنامه دیگر متفاوت باشند، اما بسیاری از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند ساعت‌های اوج مصرف انرژی و انرژی مصرف‌شده در طول زمان را مشاهده کنید. وجود چندین پریز هوشمند نیز به شما این امکان را فراهم می‌کند که به‌طور خودکار یک دستگاه را در یک برنامه روشن و خاموش‌کنید تا بتوانید در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشید.

برنامه‌ریزی قبلی

بیشتر پریزهای هوشمند گزینه‌هایی برای تنظیم برنامه برای روشن یا خاموش کردن دستگاه‌ها در زمان‌های معین رادارند. این قابلیت یکی از ویژگی‌های معمولی است اما باید از وجود آن اطمینان حاصل کنید.

محافظت از جریان مخالف

در یک میز یا مرکز سرگرمی، یک منبع برق هوشمند باقابلیت محافظت از جریان مخالف می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

ورودی‌های اضافی

اگر پریزهای اطراف خانه کم باشند، یک پریز هوشمند با امکان گسترش تعداد درگاه‌های موجود در ورودی آن نیز یک انتخاب هوشمند است.

استفاده در فضای باز و بسته

برخی از این پریزها برای فضای باز و برخی دیگر برای فضاهای بسته طراحی‌شده‌اند.

تیره کننده (Dimmer)

اگر لامپی دارید که از حالت کمرنگی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به دنبال یک پریز هوشمندی بگردید که از کاهش نور پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید خیلی دقیق از تلفن خود یا با استفاده از دستورات صوتی، شدت نور موردنظر خود را تنظیم کنید.

کنترل سیستم سرمایشی با پریز هوشمند

در ادامه بخوانید: امکانات و ویژگی های جالب لوازم خانگی هوشمند

سخن آخر

 اینکه پریزهای هوشمند روشی کم‌هزینه برای ارتقاء لوازم‌خانگی یا دستگاه‌های خود به لوازم هوشمند می‌باشد. آن‌ها مزایای بسیاری ازجمله بهبود راندمان انرژی و ایمنی را به همراه دارند. با داشتن پریزهای هوشمند می‌توانید قدرت فن‌آوری خانه‌های هوشمند را در هر منطقه از خانه خود داشته باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نظر درمورد پریزهای هوشمند لطفا آن را در انتهای مقاله و در قسمت نظرات بنویسید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *