کلید و پریز هوشمند

پیشرفت علم و فناوری از یک‌سو و نیاز به‌راحتی و آسایش از سوی دیگر باعث به وجود آمدن تجهیزات هوشمند شده است. یکی از این فناوری‌های ساده و درعین‌حال پرکاربرد کلید و پریز هوشمند می‌باشد. کلید و پریز هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت رادارد و هوشمندی را به تجهیزات داخل خانه شما باقیمتی مقرون‌به‌صرفه به ارمغان می‌آورد.

پریزهای هوشمند امکان کنترل و مدیریت منبع تغذیه هر چیزی که به آن‌ها متصل هستند رادارند. پریز هوشمند این امکان را از طریق تلفن‌های هوشمند یا یک دستیار بلندگو هوشمند فراهم می‌کند. استفاده از پریزهای هوشمند بسیار راحت بوده و کارآمدی زیادی دارند.

کلیدهای هوشمند نیز می‌توانند کنترل روشنایی‌های منزل یا دفتر شمارا باحالتی بسیار هوشمندانه جایگزین کنند. این محصولات ارزان ‌قیمت بوده و نصب و راه‌اندازی آن‌ها بسیار آسان است، همچنین می‌توانند نقطه شروع خوبی برای هوشمند سازی خانه شما باشند. این کلیدها کمی متفاوت بوده و به منبع برق ساختمان سیم‌کشی می‌شوند و در بسیاری از موارد معمولاً با کلیدهای برق خانه جایگزین می‌گردند.

در ادامه این مقاله به معرفی کلید و پریز هوشمند خواهیم‌پرداخت. اگر شما هم از جمله علاقه‌مندان به حوزه هوشمندسازی و علی‌الخصوص کلید و پریزهای هوشمند هستید ما را تا انتهای مقاله همراهی‌کنید.

ویژگی های کلید هوشمند

نحوه کارکرد و ویژگی های پریز هوشمند

پریز هوشمند از طریق ارتباط تلفن هوشمند یا یک بلندگو هوشمند کنترل هر دستگاهی، از لامپ‌ها و پنکه‌ها گرفته تا دستگاه‌های قهوه ساز و قابلمه‌های برقی که به آن‌ها متصل شده‌اند را می‌توانند برعهده بگیرند. پریزهای هوشمند درعین‌حالی که کارایی بسیار بی‌نظیری ارائه می‌دهند، نسبت به پریزهای معمولی پیچیده نیستند.

 آیا می‌خواهید دستگاه قهوه خود را درحالی‌که صبح هنوز در طبقه بالا هستید آماده کنید؟ یا وقتی‌که فیلم تمام شد بدون ترک رختخواب و بدون ضربه زدن، چراغ‌ها را خاموش‌کنید؟ اگر پاسخ شما برای این سؤالات بله است، بهترین راه‌حل برای شما استفاده از پریزهای هوشمند است.

داخل پریز هوشمند یک تراشه WIFI وجود دارد که هم با شبکه خانگی و هم با روتر شما ارتباط برقرار می‌کند. راه‌اندازی این پریزها به‌اندازه دانلود یک برنامه رایگان ساده است. می‌توانید پریزهای خود را به‌صورت دستی با استفاده از کلید، اپلیکیشن تلفن همراه و یا با استفاده از دستورات صوتی کنترل کنید.

دامنه خدمات پریزهای هوشمند بسیار فراتر از روشن و خاموش کردن لوازم است. این پریزها معمولاً درکی از مصرف انرژی به شما می‌دهند. با نظارت بر مصرف برق و دریافت گزارش‌های بلادرنگ، شما می‌توانید دقیقاً بدانید که کدام وسایل در حال مصرف برق هستند و هزینه‌های صورت‌حساب شمارا بالا می‌برند.

یک گزینه عالی دیگر در استفاده از پریزهای هوشمند، پخت‌وپز به‌صورت حالت دور است. در این حالت می‌توانید وسیله پخت‌وپز را از طریق برنامه گوشی خود روشن و یا خاموش‌کنید. اگر به‌صورت مکرر در حال سفر هستید و یا مسافرت‌های روزانه دارید، در این حالت برای اینکه وانمود کنید که در خانه حضور دارید و یا برای اینکه از روشن و خاموش شدن وسایل منزلتان در طی برنامه زمانی اطمینان حاصل کنید، می‌توانید از این وسیله‌ها استفاده نمایید.

پریزهای هوشمند یک گزینه عالی برای مستأجران نیز می‌باشند. اگر شما یک‌منزل شخصی ندارید، کابل‌کشی‌های مکرر برای آنچه نیاز دارید مقرون‌به‌صرفه نیست. در این صورت می‌توانید از این پریز­ها نیز استفاده کنید تا در انتقال به منزل بعدی آن‌ها را جدا کرده و با خود ببرید.

سخن آخر در مورد پریزهای هوشمند این است که در استفاده از این سیستم‌ها شما می‌توانید از راه دور کنترل و مدیریتی بر روی لوازم الکتریکی خود داشته باشید. همچنین می‌توانید از نظارت بر مصرف انرژی خود لذت برده و به‌طور بالقوه مصرف برق خود را کاهش دهید.

برای اطلاعات بیشتر درباره امکانات و قابلیت‌های پریز هوشمند اینجا کلیک کنید.

نکات مهم در مورد کلیدهای هوشمند

برخلاف پریزهای هوشمند که به پریزهای موجود متصل می‌شدند، در خصوص کلیدهای هوشمند شما نیاز به نصب آن‌ها خواهید داشت؛ اما این کلیدها میزان انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهند و دیگر نیازی به هزینه برای تعویض لامپ در کل خانه نخواهید داشت. در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتر هستید، به مقاله امکانات کلید هوشمند مراجعه‌کنید.

انواع کلید هوشمند

کلید هوشمند را می‌توان از جنبه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از جنبه‌هایی که می‌توان کلیدهای هوشمند را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌کرد، بحث سیمی یا بی‌سیم بودن این کلیدها است. به‌غیر از سیمی یا بی‌سیم بودن جنبه‌های دیگر نیز نظیر خاموش کردن تدریجی یا سریع وجوددارند که در ادامه به‌بررسی انواع کلیدها از منظرهای مختلف می‌پردازیم.

· کلیدهای سیمی

اگر شما جزو افرادی هستید که به اسباب‌کشی اعتقاد چندانی ندارید و یا خود صاحب خانه هستید، کلیدهای سیمی هوشمند می‌تواند گزینه مناسبی برای خانه شما باشد. در اتصال این کلیدها باید از وجود سیم خنثی اطمینان حاصل کرد. هرچند که برخی از آن‌ها به این سیم نیازی ندارند.

امکانات کلید و پریز هوشمند

· کلیدهای بی ‌سیم

حال این کلیدها بیشتر در حال رواج هستند. این کلیدها می‌توانند بدون دردسر روی دیوار و یا … چسبانده شوند. این کلید­ها چون مشکلات ناشی از کابل‌کشی را ندارند برای مستأجران و کسانی که از کلیدهای سیمی خوششان نمی‌آید، گزینه مناسبی هستند.

· کلیدهای روشن و خاموش

همان‌طور که از نامشان پیداست، شما می‌توانید با استفاده از برنامه تلفن هوشمند خود، چراغ‌های خود را روشن یا خاموش‌کنید.

· کلیدهای دیمری یا خاموش گر تدریجی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به‌طور مکرر سطح روشنایی موردنظر خود را تغییر می‌دهید، این کلیدها مخصوص شما می‌باشند. در این نوع کلیدها شما می‌توانید شدت نور موردنظر خود را بدون برخاستن از جای خودتنظیم کنید. در کلیدهای هوشمند، شما می‌توانید از انواع لامپ‌هایی که از خصوصیت کم‌نور شدن پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

ست کلید و پریز هوشمندی که انتخاب می‌کنید باید متناظر با سایر لوازم هوشمند خانه باشد و آن کارایی که مدنظر شما است را داشته باشد. پس برای اینکه یک انتخاب بی‌نظیری داشته باشید، بهتر است توضیحات داده‌شده را مجدداً مرور نمایید تا از انتخابتان نهایت لذت را ببرید.

سخن آخر

همان‌طور که می‌بینید، زمینه روشنایی هوشمند در ابتدا ممکن است گیج‌کننده و شلوغ به نظر برسد، اما هنگامی‌که تفاوت‌های اصلی بین گزینه‌های مختلف را بدانید، انتخاب و راه‌اندازی آن بسیار ساده است.

پریزهای هوشمند این مزیت را به شما می‌دهند که می‌توانید تمام وسایل الکتریکی اعم از قهوه ساز و … را مدیریت کنید. در کنار آن با نظارت یکپارچه بر مصرف انرژی، می‌توانید در صورتحساب‌های ماهانه خود نیز صرفه‌جویی داشته باشید.

کلیدهای هوشمند هم اگرچه ممکن است در ابتدا گیج‌کننده به نظر برسند، اما نصب آن‌ها چندان هم سخت نیست. اگر در نظر دارید که با برق تماسی نداشته و روشی کاملاً یکپارچه برای کنترل روشنایی خانه خود داشته باشید، تبدیل همه کلیدها به کلید هوشمند کار ارزشمندی است.

پس بیاید با این کار هم به مصرف انرژی خود کمک کنید و هم‌زمان را مدیریت کنید و به کارهای عقب‌افتاده خود برسید. با محصولات ما در سایت می‌توانید آشنا شوید واز این امکانات استفاده کنید، باز اگر سؤالی داشتید می‌توانید در زیر همین پست کامنت بزارید که ما همه ساعته پاسخ‌گوی سؤالات شما هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *