نقش دوربین های امنیتی در خانه هوشمند

وقتی صحبت از دوربین امنیتی هوشمند به میان می‌آید، اولین تصور ما دوربین‌های مداربسته‌ای هستند که در همه‌جا مشاهده کرده‌ایم. دوربین‌های مداربسته همواره در حال ضبط و ذخیره تصاویری از اطراف ساختمان هستند. بنابراین در موقع نیاز، شما می‌توانید این فیلم را مورد بازبینی قرار دهید. البته بیشتر پس از وقوع اتفاق به یاد بازبینی فیلم خواهید افتاد.

دوربین‌های امنیتی در خانه‌های هوشمند، همان دوربینهای مداربسته هستند که به سیستم هوشمند متصل میباشند. بنابراین عملکرد بهتری در مواجهه با وقایع دارند. این دوربین‌ها به‌عنوان نگهبان خانه، هر چیز مشکوکی را در همان لحظه اطلاع‌رسانی می‌کنند. بنابراین به‌سرعت می‌توانید وقایع را تحت کنترل خود درآورید.

اگر دوست دارید تا در مورد این دوربین‌های امنیتی بیشتر بدانید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

عملکرد دوربین امنیتی در خانه هوشمند

دوربین امنیتی هوشمند

همان‌طور که از نامش پیداست، این دوربین‌ها یکی از تجهیزات مهم در حفظ امنیت خانه هستند. باوجود این دوربین‌ها و سنسورهای حرکتی، هر حرکت مشکوکی به صاحب‌خانه اطلاع داده خواهد شد.

صاحب‌خانه در هرجای دنیا که باشد، با استفاده از گوشی هوشمند خود، تصاویر گرفته‌شده با این دوربین را مشاهده خواهد کرد. برخی از این دوربین‌ها قابلیت این را دارند که صدا را نیز پخش نمایند. بنابراین صاحب‌خانه می‌تواند با افراد غیرمجاز صحبت کند و به آنها هشدار دهد که کنترل خانه را در دست دارد.

از طرفی مهم‌ترین ویژگی خانه‌های هوشمند، کنترل از راه دور این خانه‌هاست. بنابراین بسیاری از افراد از محل کارشان می‌توانند، سالمندان، کودکان و حتی حیوانات خانگی‌شان را مشاهده کنند. با استفاده از این دوربین‌ها، زمان خوردن دارو را به والدین خود یادآوری کنند و یا مراقب تکالیف فرزندان خود باشند. بنابراین با این دوربین‌ها، هیچ‌چیزی از چشم صاحب‌خانه دور نخواهد ماند.

با تمام این توضیحات، باید خاطرنشان کرد که کارکرد دوربین‌های هوشمند فراتر از حفظ امنیت خانه است. این دوربین‌‌ها می‌توانند وقایع و خطرها را تشخیص دهند. در صورت بروز خطری مانند آتش‌سوزی، آن را رصد کنند و اطلاع‌رسانی نمایند. همچنین این دوربین‌ها مهاجرت پرندگان را درک می‌کنند و وجود موجودات زنده برای این دوربین‌ها تعریف شده است.

در ادامه بخوانید : هر آنچه که باید درباره سنسورهای امنیتی خانه هوشمند بدانید

انواع دوربین‌های هوشمند

دوربین‌های هوشمند انواع مختلفی دارند. درواقع دوربین‌ها از نظر ظاهری، تنوع در انتقال تصویر و همچنین مقدار رزولوشن و وضوح تصویر باهم متفاوت هستند.

ازنظر تنوع در انتقال تصویر، دوربین‌های AHD و IP در بازار موجود می‌باشند. همچنین به لحاظ کیفیت تصویر، دوربین‌های چند مگاپیکسلی با رزولوشن‌های FULL، HD، 4K گزینه‌های پرطرفداری می‌باشند. اما ازنظر ساختار ظاهری دو نوع دوربین وجود دارد.

1-    دوربین هوشمند بی‌سیم

دوربین‌های هوشمند بی‌سیم یا وایرلس در امنیت خانه‌های هوشمند بسیار موثر هستند. این دوربین‌ها کیفیت تصویر بالایی دارند. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان اوضاع خانه را از هر جای دنیا، روی گوشی موبایل، مشاهده کرد.

در این دوربین‌ها ارتباط صوتی دو طرفه برقرار است. همچنین در این دوربین‌ها نیاز به DVR برای ضبط فیلم‌ها نیست. بلکه برای ذخیره تصاویر می‌توانید از یک مموری استفاده کنید.

قابلیت ویژه دوربین‌های هوشمند بی‌سیم، دید در شب است. این دوربین‌ها در شب نیز قابلیت بالایی دارند. همچنین به سنسور تشخیص حرکت مجهز می‌باشند و با توجه سناریویی که برای این دوربین‌ها نوشته می‌شود، این دوربین‌ها قادر به ارسال آلارم بر روی گوشی می‌باشند.

2-    دوربین‌های هوشمند سیمی

دوربین‌های هوشمند سیمی بیشتر برای مکان‌های روباز مانند باغ، پارک و… مورداستفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید اطلاعات دقیقی به‌دست آورید.

با همه این توضیحات، درصورتی‌که تصمیم دارید، با این دوربین‌ها خانه امنی برای خود و خانواده‌تان ایجاد کنید، با ما تماس بگیرید. ما در شرکت خانه هوشمند ساید، آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما می‌باشیم.

همچنین می‌توانید سوالات و نظرات خود را در زیر همین پست برای ما بنویسید تا در اسرع وقت پاسخ‌گوی سوالات شما باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *