امکانات و ویژگی های تاچ پنل هوشمند

مدیریت امکانات متنوع و مختلف خانه هوشمند می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد. تاچ‌ پنل‌ها ساخته‌شده‌اند تا همه امکانات خانه هوشمند به‌وسیله یک رابط کاربری ساده و جذاب قابل‌کنترل شود. تاچ پنل‌ها از لحاظ شکل و کارکرد شباهت زیادی به تبلت‌ها دارند، اما تفاوت‌های عمده‌ای میان این دو وجود دارد که کاربرد این دو وسیله را متمایز از هم می‌کند.

در ادامه مقاله به توضیح کامل تاچ پنل، امکانات، ویژگی‌هاو تفاوت‌های آن با تبلت‌ها خواهیم ‌پرداخت. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

معرفی تاچ‌پنل

ویژگی های تاچ پنل

تاچ پنل دستگاهی با صفحه‌نمایش لمسی است. این دستگاه به ‌دلیل دارا بودن امکانات متنوع و جذاب، محبوبیت بالایی بین علاقه‌مندان به خانه‌های هوشمند دارد. با استفاده ‌از پنل‌‌های لمسی می‌توان خانه‌های هوشمند را به‌طور کامل مدیریت و کنترل کرد.  همچنین تاچ پنل‌ در خانه‌های هوشمند نقش سرور مرکزی را نیز بر عهده دارند. تاچ پنل‌ها با رابط کاربری ساده و زیبا، کنترل امکانات خانه هوشمند را بسیار ساده می‌کنند.

نمای یک تاچ‌پنل

تفاوت تاچ پنل با تبلت

تاچ‌پنل

تاچ پنل‌های جدید از سیستم‌عامل اندروید نیز پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا تاچ پنل شباهت زیادی با تبلت داشته باشد. اما یک تفاوت مهم بین تاچ پنل و تبلت وجود دارد. تاچ پنل‌ برای کارکردن نیازی به باتری ندارد و با کابل شبکه کار می‌کند. کابل شبکه علاوه بر انتقال داده‌ بین بخش‌های مختلف خانه هوشمند، برق موردنیاز برای فعالیت تاچ پنل را نیز فراهم می‌کند. این در‌حالی‌که تبلت‌ها با باتری فعالیت می‌کنند و بصورت مستقیم با جریان برق قابل‌استفاده نیستند.

کابل‌های شبکه به‌ دلیل امنیت بیشتر نسبت ‌به فناوری‌های بی‌سیم در تاچ پنل‌ها مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. همچنین به‌ دلیل وجود نویز در فناوری‌های بی‌سیم احتمال انتقال ناقص اطلاعات بخش‌های مختلف خانه وجود دارد. این نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از کابل شبکه است.

انواع تاچ پنل

تشخیص چهره تاچ‌پنل

تاچ پنل‌ها ازلحاظ ظاهری به دو دسته روکار و توکار دسته‌بندی می‌شوند. تاچ‌ پنل‌‌های توکار داخل دیوار نصب می‌شوند و خبری از حاشیه‌ها در این تاچ پنل نیست و فقط یک صفحه لمسی هوشمند دیده می‌شود. اما در تاچ پنل‌‌های روکار حاشیه پنل لمسی قابل‌مشاهده است.

مدل‌های جدید تاچ پنل‌ها نیز به سیستم‌عامل اندروید مجهز است. این نوع از تاچ پنل‌‌ها نسبت به پنل‌های لمسی معمولی امکانات بیشتری را دارا هستند.

مدیریت خانه هوشمند به وسیله پنل‌های لمسی

تنظیمات تاچ‌‌‌پنل

مدیریت بخش‌های مختلف خانه هوشمند نیازمند یک سیستم جامع مدیریتی است. پنل‌‌های هوشمند قابلیت کنترل تمام بخش‌های خانه هوشمند را دارند. به‌وسیله تاچ پنل می‌توانید روشنایی خانه، مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته، مدیریت سناریو‌ها، مدیریت لوازم‌خانگی و… را انجام دهید.

پنل‌های لمسی می‌توانند به موتور پرده‌های هوشمند، سیستم روشنایی خانه، آیفون هوشمند ، دوربین‌های مداربسته و دیگر تجهیزات خانه هوشمند متصل شده و آن‌ها را مدیریت و کنترل کنند.

امکانات تاچ پنل‌ها

تاچ‌پنل در یک خانه هوشمند

تاچ پنل‌‌ها دارای ترموستات هوشمند هستند. این ترموستات می‌تواند دمای خانه را اندازه‌گیری کند. بعد از اندازه‌گیری دما، تاچ پنل با به‌دست آوردن دمای محیط بیرون و میزان رطوبت و سایر عوامل دمای مناسب برای خانه را انتخاب می‌کند. با فرستادن پیغام از طریق سیستم‌های هوشمند به وسایل سرمایشی و گرمایشی، تنظیم دمای خانه آغاز می‌شود. تنظیم دما به‌صورت تدریجی توسط سیستم‌های هوشمند تنظیم می‌شود.

سنسور روشنایی در تاچ پنل‌ها امکان سنجش نور محیط را دارد. در صورت کم یا زیاد بودن نور در خانه ، میزان نور توسط تاچ پنل تنظیم می‌شود.

تاچ پنل‌‌ها قابلیت تنظیم زنگ بیداری را نیز دارند. با استفاده از بلندگو‌های داخلی و همچنین در صورت متصل بودن به سیستم‌های صوتی خانه می‌توانند زنگ هشدار و موسیقی را در فضای خانه پخش کنند.

سناریو‌های تعریف‌شده برای خانه هوشمند در تاچ پنل قابل‌مشاهده و دسترسی است. می‌توان با استفاده از تاچ پنل‌ها سناریو فعال را تغییر داد. به‌طور مثال هنگام ترک خانه می‌توان با فعال‌سازی حالت ترک خانه از طریق تاچ پنل سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند را به حالت آماده‌باش درآورد و ذخیره انرژی را در خانه فعال کرد.

سازگاری تاچ پنل هوشمند با دکوراسیون خانه

سازگاری تاچ پنل های هوشمند با دکوراسیون خانه

وجود یک وسیله غیر هم‌رنگ با دکوراسیون خانه می‌تواند زیبایی خانه را از بین ببرد. تاچ پنل‌‌ها برخلاف تبلت‌‌ها در همه رنگ‌ها و طرح‌ها موجودند و می‌توان با دکوراسیون خانه آن را هماهنگ کرد. با ست کردن طرح تاچ پنل با رنگ و طرح کاغذ‌دیواری و … زیبایی دکوراسیون خانه چندین برابر افزایش می‌یابد.

ست طرح و رنگ تاچ پنل با کلید ‌و پریز‌ها نیز قابل هماهنگی است و می‌توان کاملا یک ست هماهنگ با تاچ پنل و کلید پریز‌ها برای خانه ایجاد کرد.

تاچ پنل‌ها با امکانات متنوع و همچنین زیبایی که به خانه اعطا می‌کنند یک گزینه مناسب برای مدیریت امکانات خانه‌های هوشمند محسوب می‌شود. امیدواریم که این مقاله توانسته ‌باشد شما‌ را با مزایا و امکانات تاچ ‌پنل‌ها آشنا کند. لطفا سوالات خود را درباره تاچ پنل‌ها و خانه‌های هوشمند زیر این پست برای ما کامنت کنید تا در اسرع‌قت به سوالات شما پاسخ داده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *