امکانات و ویژگی های قفل هوشمند

قفل هوشمند یک وسیله الکترونیکی است که برای مراقبت از درب ورودی ساختمان استفاده می‌شود. اگر بخواهید از امکانات سیستم هوشمند استفاده کنید، قفل اولین گزینه‌ای است که شما به آن احتیاج دارید. چراکه درب مکانی است که ما مراجعه‌کنندگانمان را می‌بینیم، نامه‌هایمان را دریافت می‌کنیم و خودمان با هر بار ورود و خروج با آن سروکار داریم. در ادامه این مقاله به بررسی امکانات و ویژگی‌های قفل‌های هوشمند خواهیم‌پرداخت.

قفل هوشمند چه‌کاری انجام می‌دهد؟

کاربردهای جالب قفل هوشمند

یک قفل هوشمند به شما امکان دسترسی به درب منزلتان بدون کلید را می‌دهد. می‌توانید این دسترسی را از طریق صفحه‌کلید عددی و یا تلفن همراه هوشمند خودکنترل کنید. همچنین یک قفل هوشمند می‌تواند تمام هشدارهای مربوط به درب ورودی شمارا به تلفن همراهتان انتقال دهد. حتی به‌طور خودکار سایر دستگاه‌های هوشمند مانند چراغ‌ها و سیستم امنیتی را فعال کند.

به همین دلیل، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های قفل هوشمند این است که شما می‌توانید آن را از هرجایی که می‌خواهید مدیریت کنید و نسبت به باز و بسته کردن آن اقدام نمایید. این کار می‌تواند از محل کارتان و حتی از ماشین و روی مبلی که نشسته‌اید انجام شود.

فواید قفل هوشمند چیست؟

خب، همان‌طوری که گفته شد شما می‌توانید درب خود را از طریق تلفن هوشمند و یا صفحه‌کلید، باز و بسته نمایید. یا در بعضی موارد فقط با نزدیک شدن به درب این کارکردها را انجام دهید؛ بنابراین نیازی به جستجوی کلید هنگام مواجهه با آن نخواهید داشت. از دیگر مزایای قفل هوشمند این است که شما می‌توانید افرادی که به خانه شما ورود یا خروج می‌کنند را ردیابی کنید. حتی می‌توانید برای تسهیل رفت‌وآمد، برای کسانی که مراجعه مکرر به خانه و یا محل کارتان دارند، کد موقت تعریف کنید.

در ادامه بخوانید: امکانات و ویژگی های فوق العاده کلید الکتریکی هوشمند

کدام قفل هوشمند برای خانه شما مناسب است؟

هنگام خرید قفل هوشمند، باید توجه داشته باشید که قفلی با یک اندازه برای همه مکان‌ها مناسب نیست. انتخاب نهایی به عوامل مختلفی مثل مکان و کسی که از آن استفاده می‌کند بستگی دارد. بدین منظور به جهت یک انتخاب آگاهانه‌تر مطالبی را در ادامه ذکر می‌کنیم.

قفل‌های هوشمند

7ویژگی که باید قبل از خرید قفل هوشمند در نظر بگیرید :

برای اینکه بتوانید در مورد قفل هوشمند اطلاعاتی داشته باشید و راحت‌تر از آن استفاده کنید، باید در مورد چند تا از ویژگی‌های قفل هوشمند را یاد بگیرید.

1- عمر باتری

اکثر قفل‌های هوشمند توسط چند باتری یا یک سلول لیتیوم یون قابل شارژ کار می‌کنند. در صورت پایین آمدن سطح توان آن، هشدار مربوطه را در برنامه دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، زمانی که نیاز به جایگزینی یا شارژ مجدد قفل باشد،LED موجود در آن به رنگ قرمز چشمک خواهد زد.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که در حالت معمولی دوام و کارایی این باتری‌ها چقدر است؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده، معمولاً طول عمر باتری‌ها را بر مبنای چرخه تعداد دفعات باز و بسته شدن فیزیکی قفل رتبه‌بندی می‌کنند. در حالت کلی پس همه‌چیز به توان قفل و کارکردهای آن بستگی دارد؛ اما به‌طور متوسط معمولاً از سه ماه تا یک سال قابل‌استفاده می‌باشند.

2- کلیدهای مهمان

یکی از مزایای قفل‌های هوشمند، امکان اختصاص “کلید” به مهمانان و کسانی که با شما اقامت دارند می‌باشد. این مهمانان می‌توانند دوستان، اعضای خانواده و یا کارمندان موقت اداره‌تان باشد. حتی برای زمانی که در غیاب خودتان از همسایه خواسته‌اید به گیاهان شما آب دهد، نامه‌هایتان را از پستچی بگیرد یا به گربه‌ای که در خانه خود نگهداری می‌کنید غذا دهد می‌باشد.

این کلیدهای ورودی به شکل کد از طریق یک متن یا ایمیل توسط برنامه قفل هوشمند به شما ارسال می‌شود. این کلیدها اجازه ورود دوستان شما به خانه‌تان را برای مدت‌زمانی مشخص می‌دهد. این کلیدها قابلیت ورود بازدیدکننده را به مدت معین و یا حتی برای تعداد مشخصی از ورودی‌ها ارائه می‌دهد.

3- رتبه‌بندی ضدآب بودن

قفل‌های هوشمند علاوه بر پین‌های فلزی سنتی و سایر قطعات یک قفل استاندارد از کیت‌ها و قطعات الکترونیکی پیچیده‌ای تشکیل‌شده‌اند؛ بنابراین برای داشتن کارکردی مناسب باید در همه شرایط آب‌وهوایی مقاوم باشند. بااین‌حال همه قفل‌های هوشمند به یک اندازه در برابر شرایط نامساعد آب‌وهوا در طی یک دوره طولانی نمی‌توانند مقاومت کنند.

به همین دلیل در کنار این‌که اکثر قفل‌ها ضد آب و گرد غبار هستند، شرایط دمایی قابل‌تحمل برای آن‌ها نیز ذکر می‌شود. اگر می‌خواهید از همه‌چیز قفل هوشمند اطمینان حاصل، فقط از یک سازنده قفل معتبر باسابقه طولانی و اثبات‌شده، خریداری کنید.

4- رتبه‌بندی کیفیت قفل ANSI

اکثر قفل‌ها مشخصات و خصوصیات خاص خود رادارند؛ بنابراین برای تشخیص اینکه آیا قفل هوشمندی که قصد خرید آن رادارید، تمام خواسته‌های شمارا برآورده خواهد کرد یا نه، به 3 درجه تعیین‌شده‌ای که در زیر نوشته‌شده است نیاز داریم.

· درجه 1: قوی‌ترین درجه بوده و معمولاً برای برنامه‌های تجاری اختصاص می‌یابد.

· درجه 2: یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین قفل‌ها برای منازل مسکونی می‌باشد.

· درجه 3: معمولاً یک قفل ثانویه برای تکمیل قفل درجه 1 یا 2 می‌باشد.

5-سازگاری با خانه هوشمند

اکثر قفل‌های هوشمند را می‌توان با استفاده از دستگاه‌های سیستم هوشمند ادغام کرد؛ بنابراین به‌آسانی می‌توانید قفل درها، روشن کردن چراغ‌ها و تنظیم و کنترل دما را در روال روزانه برنامه هوشمند خود بگنجانید.

در ادامه بخوانید : بهترین قفل و دستگیره های موجود در بازار ایران

6-کنترل صدا

تعداد زیادی از قفل‌های هوشمند می‌توانند با سیستم مدیریتی که توانایی کنترل صدا را دارد، تنظیم شود. بااین‌حال، این قابلیت کنترل صدا معمولاً محدود به قفل درب آن‌هم زمانی که در داخل خانه هستید می‌باشد.

7-انتخابی بهتر برای قفل هوشمند

فروشندگان قفل سنتی، قفل هوشمند را با طیف گسترده‌ای از تعریفات ارائه می‌دهند. بااین‌حال، فروشندگان جدید که به فناوری و امکانات این نوع قفل آشنایی دارند چنین گزینه‌هایی را در نظر نمی‌گیرند و بیشتر به جنبه‌های فنی آن می‌پردازند؛ بنابراین اگر زیبایی برای شما مهم است، گزینه‌های انتخابی برای خرید قفل هوشمند برای شما محدود است.

قفل هوشمند مدرن

سخن آخر

در این مقاله 10 ویژگی برای قفل هوشمند و تمام اطلاعات لازم که برای یک قفل هوشمند لازم است را مطرح کردیم. اگر می‌خواهید قفل هوشمندی را بسته به نیاز خود انتخاب کنید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و نمونه مدنظر خود را خریداری کنید. همچنین می‌توانید با شرکت ساید تماس بگیرید تا ضمن مشاوره رایگان برای شما بهترین قفل هوشمند را معرفی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *