امکانات کلید های الکتریکی هوشمند

زمانی که صحبت از کلید الکتریکی هوشمند هوشمند به میان می‌آید، شاید ناخودآگاه فکر کنیم که این کلیدها به‌وسیله برق قفل‌های در را باز خواهند کرد. این درحالی است که این کلیدها برخلاف تصور ما نه تنها برقی نیستند، بلکه کاربردهای فراوانی نیز دارند.

همان‌طور که می‌دانید، در مبحث هوشمند سازی منازل یکی از مهم‌ترین خصوصیات، امنیت خانه است. کلیدهای الکتریکی نیز یکی از عناصر مهم در ایجاد امنیت و راحتی در خانه هستند. بنابراین استفاده از آنها بسیار پرفایده خواهد بود.

در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و امکانات کلید‌های الکتریکی هوشمند خواهیم پرداخت. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کلید الکتریکی هوشمند

کلید الکتریکی چیست؟

کلید‌های الکتریکی هوشمند قطعه‌ای پلاستیکی هستند که می‌توانند جایگزین کلید‌های معمولی شوند. کلید‌های الکتریکی هوشمند امکان برقراری ارتباط با خانه‌های هوشمند را دارند. برخی از مزیت‌ها و قابلیت‌های کلید‌های الکتریکی هوشمند نسبت به کلید‌های معمولی عبارت‌اند از : امنیت بیشتر، امکانات بیشتر نسبت به کلید‌های معمولی ، قابلیت شخصی‌سازی کلید، هوشمند‌بودن کلید و…

نحوه کارکرد کلید الکتریکی هوشمند

قابلیت شخصی سازی در کلید‌های هوشمند

قابلیت nfc در کلید های الکتریکی هوشمند

کلید‌های هوشمند قابلیت شخصی‌سازی دارند. رفتار‌های هر فرد بعد از مدتی توسط سیستم‌های هوشمند سازی شناسایی می‌شود و می‌تواند به‌صورت خودکار تکرار شود. حال اگر کلیدی برای فردی از خانه ثبت‌شده باشد. هنگامی‌که کاربر در را برای ورود به‌وسیله کلید الکتریکی هوشمند باز می‌کند، سناریو ورود فرد به حالت اجرا در‌می‌آید. این سناریو قابل شخصی‌سازی است و می‌توانید آن ‌را هر‌گونه که می‌خواهید تغییر دهید.

به‌طور مثال هنگامی‌که در را باز می‌کنید، سناریو ورود به خانه اجرا می‌شود. این سناریو می‌تواند روشن کردن چراغ اتاق‌خواب و یا روشن کردن سماور و کتری و … باشد. حال اگر فرد دیگری با کلید مخصوص خود در را باز کند سناریو مخصوص به خود فرد اجرا می‌شود. علاوه بر این موارد اگر شما کلید خانه خود را به فرد دیگری همچون تعمیرکار و نظافتچی و… بسپارید، می‌توانید محدودیت‌هایی را در خانه اعمال کنید تا به وسایل شخصی و … شما دسترسی پیدا نکنند. این محدودیت می‌تواند از باز نشدن قفل برخی اتاق‌ها، روشن نشدن چراغ بخش‌هایی از خانه و… باشد.

مزیت ها و امکانات کلیدالکتریکی هوشمند

کلید الکتریکی هوشمند گامی مهم در بهبود امنیت

مدیریت کلید الکتریکی هوشمند به وسیله اپلیکیشن

باز کردن و تکثیر کلید‌های معمولی آسان است و هر کلید‌سازی می‌تواند کلید‌های خانه شما‌را تکثیر کند. اما کلید‌های هوشمند این‌گونه نیستند و ساخت این‌گونه کلید‌ها به این سادگی نیست. به همین دلیل است که کلید‌های الکتریکی امنیت به‌مراتب بالاتری نسبت به کلید‌های عادی دارند.

یکی دیگر از مزیت‌های کلید‌های الکتریکی هوشمند نسبت به کلید‌های عادی این است که هنگامی‌که شما کلید الکتریکی را گم می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید آن را غیرفعال کنید تا دیگر کار نکند. اما اگر کلید معمولی خود را گم کنید احتمال این‌که مشکلاتی برای شما به‌وجود بیاورد بالاست.

همه قفل ها را با یک کلید باز کنید

یکی از مشکلات کلید‌های معمولی این است که هر کلید فقط برای باز کردن یک قفل کاربرد دارد. این کار باعث می‌شود جاکلیدی شما از کلید‌هایی که گاها خودتان هم نمی‌دانید برای کجا هستند، پرشود. اما با استفاده از کلید‌های هوشمند دیگر لازم نیست کلی کلید همراه خود داشته باشید. فقط کافی‌است کلید الکتریکی شخصی خود را برای باز کردن قفل‌ها تعریف کنید.

اکثر مردم  فکر می‌کنند که این ویژگی در کلید‌های الکتریکی یک ضعف امنیتی محسوب می‌شود؛ چون کسی که کلید الکتریکی شما‌را پیدا می‌کند، می‌تواند علاوه بر ورود به خانه شما، به مغازه یا جا‌های دیگر هم دسترسی پیدا کند.

در پاسخ به این مسئله باید گفت که این‌طور نیست؛ زیرا، اولا این‌که اگر قفل الکتریکی گم شد با چند مرحله ساده می‌توانید آن را غیر‌فعال کنید تا دیگر کلید کار نکند. دوما هنگامی‌که قرار است کلید را به یک شخص دیگر بسپاریم همان‌طور که توضیح داده شد، می‌توانیم محدودیت‌های دلخواه را روی کلید به‌طور موقت اعمال کنیم تا شخصی که کلید را در دسترس دارد به همه بخش‌ها دسترسی نداشته باشد. بعد‌از‌اینکه کلید را از آن شخص گرفتید می‌توانید محدودیت‌های اعمال شده را بردارید و دوباره یک کلید برای همه قفل‌ها داشته باشید.

پس مشکلات امنیتی با‌وجود کلیدهای الکتریکی هوشمند تا حدود زیادی از بین می‌روند. همچنین به‌وسیله این کلید‌ها می توانید سناریو‌های خانه هوشمند را نیز اجرا کنید که از این لحاظ نیز کاملا با خانه‌های هوشمند هماهنگ است.

همان‌طور که در مقاله اشاره شد، کلید‌های الکتریکی هوشمند امکانات و قابلیت‌های بیشتری را نسبت به کلید‌های معمولی ارائه می‌دهند و یک گزینه مناسب برای استفاده می‌باشند .

بنابراین اگر به دنبال هوشمند سازی و استفاده از کلید‌ الکتریکی هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *