ابزار‌های کنترل در خانه هوشمند

همان‌طور که می‌دانید یکی از مزیت‌های هوشمند سازی هر مکان کنترل از راه دور می‌باشد. اما برای کنترل از راه دور از چه ابزاری استفاده می‌شود؟ کم و بیش تمامی ما با ریموت‌ها آشنا هستیم و سالهاست در بسیاری از لوازم خانگی از این وسیله استفاده می‌کنیم. اما آیا یک خانه هوشمند و تجهیزات آن نیز با ریموت کنترل می‌شوند؟ برای پاسخ به این سوال مقاله‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم که امیدواریم با خواندن آن جواب سوالات خود را بگیرید.

ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

انواع ابزار کنترل از راه دور

کنترل از راه دور خانه‌های هوشمند با توجه به فاصله با ابزارهای مختلفی انجام می‌شود. بنابراین در طبقه‌بندی ابزارها به دو دسته می‌رسیم. ابزارهایی که در داخل خانه و فاصله نزدیک کار می‌کنند. ابزاری که به وسیله آنها می‌شود از کیلومترها فاصله دورتر خانه و تجهیزات آن را کنترل کرد.

در حالت کلی سه نوع ابزار برای کنترل از راه دور خانه هوشمند وجود دارد. که هر کدام برای هدف به خصوصی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

1- ریموت کنترل (کنترل سیستم هوشمند و تجهیزات آن از داخل خانه و فاصله نزدیک)

2- اپلیکیشن (کنترل سیستم هوشمند و تجهیزات آن از هر جای دنیا)

3- پنل پیامکی دوطرفه (کنترل از راه دور و هر فاصله‌ای

ابزاری که در داخل خانه و یا فاصله نزدیک قادر به کنترل خانه و تجهیزات آن است، یک ریموت کنترل است. با این ریموت کنترل می‌توانید، سیستم هوشمند و تمامی تجهیزات مرتبط با آن را کنترل نمایید.

ریموت کنترل  از راه دور لوازم خانه هوشمند

با استفاده از ریموت کنترل امکان تنظیم روشنای، سرمایش و گرمایش، روشن و خاموش کردن سیستم مولتی مدیا، باز و بسته کردن پرده‌ها و… به راحتی ممکن می‌شود. بنابراین به جای اینکه برای هر وسیله یک ریموت کنترل جداگانه داشته باشید، به وسیله این ریموت می‌توانید تمامی وسایل خانه را کنترل کنید. یکی دیگر از کنترلرها در خانه هوشمند، اپلیکیشن خانه هوشمند است. این اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند و یا تبلت نصب می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید بر سیستم هوشمند خانه خود مسلط شوید و تمامی عملکردهای آن را زیر نظر داشته باشید.

اپلیکیشن برند لوکسون ابزاری برای کنترل از راه دور خانه هوشمند

همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تمامی لوازم خانه خود را روشن یا خاموش کنید. درواقع تمامی کارهایی که با ریموت کنترل انجام می‌شد، توسط این اپلیکیشن قابل اجراست. تفاوت بارز اپلیکیشن با ریموت کنترل در این است که این ابزار از فاصله‌های دور نیز می‌تواند خانه هوشمند را کنترل نماید.

ابزار بعدی در کنترل از راه دور خانه هوشمند پنل پیامکی دوطرفه است. درواقع این پنل با ارسال پیامک به کاربر یا سیستم باعث کنترل خانه و تجهیزات آن می‌شود. به‌عنوان مثال اگر سیستم توسط سنسورهای حرکتی و یا تشخیص حضور، از حضور فرد یا افراد غیر مجاز مطلع شود، با ارسال پیامک موضوع را به اطلاع صاحبخانه خواهد رساند.

صاحبخانه می‌تواند با ارسال پیامک دستورات امنیتی لازم را به سیستم بدهد. به‌طور مثال می‌تواند به سیستم دستور بدهد تا صدای آژیر فعال شود و یا دوربین‌های دوطرفه برای صحبت صاحبخانه با سارقین فعال گردند. بنابراین پنل پیامکی نیز یکی از ابزار موثر در کنترل از راه دور خانه هوشمند است که از مسافتی طولانی خانه را کنترل می‌نماید.

بیشتر بخوانید؛ کنترل از راه دور خانه هوشمند

همان‌طور که می‌دانید تکنولوژی هر روزه در حال پیشرفت است و زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما با نگاهی رو به آینده منتظر تماس شما هستیم تا با مشاوره‌های ما، بیشتر با مزیت‌های خانه هوشمند آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *