بنر بهترین کلید‌های هوشمند

کلید پریزها نیز همچون دیگر لوازم در حال تغییر و تحول و پیشرفته‌شدن می‌باشند. یک کلید پریز خوب باید قابلیت ارتباط با اجزای خانه هوشمند را داشته باشد. همچنین زیبایی کلید پریز و امکانات آن نیز مهم است و در هنگام خرید باید برند و مدلی انتخاب شود که همه این ویژگی‌ها را یک جا در خود داشته باشد. تیم فنی مجموعه ساید با بررسی کامل کلیدهای هوشمند موجود در بازار و ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها، بهترین کلید های هوشمند را شناسایی‌کرده‌اند. در ادامه این مقاله به معرفی معرفی 6 مدل از بهترین کلید های هوشمند خواهیم پرداخت.

 ۶- کلید ABB مدل Basic 55

کلید‌های هوشمند برند abb

مهم‌ترین ویژگی  این مدل از کلید پریزهای ABB تنوع رنگ‌ و طرح می‌باشد. همچنین این کلید پریزها قابلیت ارتباط با خانه‌های هوشمند را دارند. یکی از معایب این مدل این است که از کلیدهای لمسی پشتیبانی نمی‌کنند و  همانند مدل‌های قدیمی کلید پریز از کلیدهای فیزیکی ساخته‌شده‌اند. عدم وجود خلاقیت در ساخت محصول و شباهت آن به کلید پریزهای معمولی از نقاط ضعف این مدل محسوب می‌شود.

بدنه کلید پریز  basic 55از پلاستیک با کیفیت ساخته‌شده‌است. همچنین روی بدنه پیچ وجود ندارد که این باعث یک‌دست‌تر شدن و زیبایی بیشتر این محصول می‌شود.

+ مزایا

  رنگ بندی متنوع

   هماهنگی کامل با محصولات خانه های هوشمند

   مجهز به دماسنج

   هماهنگی با پروتکل‌ هوشمند free home

   جنس مرغوب بدنه

– معایب

  لمسی نبودن کلیدها

  عدم پشتیبانی از سناریوهای متنوع

   ظاهر ساده

   عدم وجود خلاقیت در ساخت محصول

۵- کلید اشنایدر مدل Genesis

Schneider کلید‌های هوشمند

جنسیس را می‌توان به‌جرات جزو ارزانترین کلید پریزهای هوشمند تلقی‌کرد. اگر به‌دنبال یک کلید پریز با امکانات متنوع هستید اما بودجه زیادی برای این کار ندارید، جنسیس بهترین گزینه برای شماست. این کلید پریز در 6 رنگ عرضه شده است و جنس بدنه خوبی دارد. همچنین جنسیس قابلیت ارتباط با اجزای خانه هوشمند را نیز دارااست.

جنسیس از کلیدهای لمسی پشتیبانی نمی‌کند که این یکی از معایب اصلی این کلیدپریز است.

+ مزایا

  قیمت ارزان تر نسبت به سایر کلید پریزهای هوشمند

   جنس مناسب بدنه

   هماهنگی با  خانه‌های هوشمند و  پروتکل‌ KNX

   نصب آسان و سریع

   رنگ‌بندی متنوع

– معایب

  لمسی نبودن کلیدها

   عدم پشتیبانی از سناریوهای متنوع  

   سادگی بیش از حد

۴- کلید اشنایدر مدل NEO

کلید اشنایدر مدل NEO

همه کلیدها معمولا به‌صورت عمودی ساخته می‌شوند. اشنایدر با عرضه این محصول به‌نوعی سنت‌ شکنی کرد و کلیدها را به صورت افقی در این محصول قرارداد. این محصول تنها در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و سفید عرضه شده‌ است. پس انتظار تنوع رنگ و هماهنگی با دکوراسیون خانه را از این محصول نداشته باشید. به‌دلیل چهارپل بودن کلیدها احتمال اشتباه کردن توسط کاربران وجود دارد که اشنایدر در یک حرکت خلاقانه چراغ LED در کنار هر کلید قرارداده تا از روشن و خاموش بودن کلیدها اطلاع داشته باشند. قابلیت لمسی کلیدها در این مدل نیز وجود ندارد و یکی از ایرادات اصلی وارده به این مدل همین مورد است.

+ مزایا

 جنس مقاوم بدنه

   چهارپل بودن کلید

   نشانگر LED

   هماهنگی با  خانه‌های هوشمند و  پروتکل‌ KNX

   طراحی خلاقانه

– معایب

   لمسی نبودن کلیدها

   عدم پشتیبانی از سناریوهای متنوع 

   رنگ بندی محدود

۳- کلید بازالت مدل Via

کلید بازالت مدل Via

مهم‌ترین ویژگی و مزیت کلیدهای هوشمند via نسبت‌به سایر مدل‌ها، زیبا و کاربرپسندبودن آن می‌باشد. شرکت بازالت (basalte) برای ساخت این کلید پریزها از شیشه و چرم استفاده کرده است. هوشمندی این مدل از کلید پریزها محبوبیت آن را بالا برده‌است. تبدیل USB نیز در این کلید پریزها تعبیه شده تا نیازی نباشد برای شارژ تلفن همراه و سایر وسایلی که با USBکار می‌کنند از آداپتور مخصوص استفاده کنیم.

+ مزایا

  صفحه نمایش لمسی

   پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی

   کیفیت ساخت مناسب

   پشتیبانی از سناریوهای مختلف

   هماهنگی با  خانه‌های هوشمند و  پروتکل‌ KNX

   تنوع رنگ و مدل

   مجهز به متصل کننده مستقیم USB به برق شهری

چراغ LED

   – معایب

دارا نبودن سنسور دماسنج و سنسور حضور افراد

 عدم پشتیبانی از سناریوهای متنوع

۲- کلید لوکسون مدل Touch

کلید لوکسون مدل Touch

لوکسون  یکی از پیشتازان حوزه هوشمندسازی محسوب می‌شود. محصولات لوکسون کیفیت بالایی دارند و با تمام اجزای خانه‌های هوشمند می‌توانند ارتباط برقرار کنند. این مدل از کلیدهای لوکسون لمسی هستند و نیازی به فشردن کلید نیست. این باعث می‌شود تا احتمال خرابی کلیدها بسیار پایین باشد. رنگ‌های نسبتا متنوعی برای این کلید پریزها وجود دارد اما رنگ‌های سفید و مشکی راحت‌تر در بازار پیدا می‌شوند.

+ مزایا

  صفحه نمایش لمسی

   پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی

   کیفیت ساخت مناسب

   پشتیبانی از سناریوهای مختلف

   هماهنگی با  خانه‌های هوشمند و  پروتکل‌ KNX

   پشتیبانی از دبل کلیک(Double Click)

   5 ناحیه قابل لمس

– معایب

 تنوع رنگ نسبتا پایین

 سادگی طرح کلید پریزها

۱- کلید زنیو مدل Flat 55 X1/X2/X4

کلید زنیو مدل Flat 55 X1/X2/X4

این مدل از کلیدهای زنیو جزو زیباترین و باامکانات ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود.

امکان تنظیم تصویر زمینه و تم دلخواه در پس زمینه کلید وجود دارد. همچنین می‌توان ویجت‌ها را در این کلید شخصی سازی‌کرد. یعنی دکمه روشن خاموش یک لامپ را در هر قسمت از کلید که خواستید می‌توانید فعال کنید. این کلیدها به سنسور دماسنج و تشخیص حرکت نیز مجهز هستند و می‌توانند با برقراری ارتباط با اجزای خانه‌های هوشمند اقدامات لازم برای تنظیم دما و … را در محیط خانه انجام دهند.

+ مزایا

صفحه نمایش لمسی

   قابلیت تنظیم تصویر زمینه دلخواه

   کیفیت ساخت مناسب

   پشتیبانی از سناریوهای مختلف

   هماهنگی با  خانه‌های هوشمند و  پروتکل‌ KNX

   طراحی مدرن و زیبا

– معایب

  قیمت بالاتر نسبت به سایر مدل‌های کلید پریز هوشمند

در این مقاله سعی‌کردیم به معرفی بهترین کلید های هوشمند که در بازار ایران نیز یافت می‌شوند بپردازیم. ممکن است یک برند و مدل مختلف وجود داشته باشد که امکانات برابر و شاید هم بهتر از مدل‌های معرفی شده ارائه دهد. پس در انتخاب کلید پریز به ویژگی‌ها و امکانات آن توجه فرمایید. یک کلید هوشمند ایده‌آل کلیدهای لمسی دارد، با تجهیزات خانه هوشمند قابلیت برقراری ارتباط دارد، مجهز به سنسور دما و حضور افراد است، رنگ بندی متنوعی دارد و … که در هنگام خرید باید این ویژگی‌ها را ملاک قرارداد. برای اطلاع از قیمت این مدل از کلید پریزها و مشاوره رایگان درباره انتخاب کلید پریز لطفا با ما در تماس باشید.


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *